משרד החוץ הזמין את דובר המורדים החות'ים לשעבר

"קיבלתי הזמנה רשמית לבקר בישראל" כך מפרסם עלי אל-בוח'ייתי מי שהיה דובר החות'ים. בראיון השבוע ל'כאן' אמר: "בקרוב אני אהיה בישראל לבקר את יהודי תימן כדי להתנצל בפניהם על מה שמשטר עשה להם בשנות החמישים של המאה הקודמת"

יענקי פרבר | מדיני 12.1.2022 | 19:22

עלי אל בוח'ייתי צילום: מתוך הטוויטר שלו

לאחר ששינה את דעותיו בנוגע לתמיכה במורדים החות'ים בתימן, מפרסם מי שהיה דובר החות'ים, עלי אל-בוח'ייתי, כי קיבל הזמנה רשמית לישראל. "קיבלתי בהודעה פרטית הזמנה רשמית לבקר בישראל ממשרד החוץ הישראלי באמצעות הדובר של המשרד בערבית, חסן כעביה".

עד לפני כמה שנים עלי אל-בוח'ייתי היה הדובר של המורדים החות'ים בתימן ששולטים בבירה צנעא, אבל אז החליט לערוק מהם ונמלט מארצו. ועכשיו ממקום מושבו בלונדון הוא אומר כי הוא רוצה לבקר בישראל.

‏דובר המורדים החות'ים לשעבר, כתב על הראיון הראשון שלו לתקשורת ישראלית, הוא התראיין אצל רועי קייס כתב לענייני ערבים ב'כאן חדשות'. הוא כתב "בקרוב אני אהיה בישראל לבקר את יהודי תימן כדי להתנצל בפניהם על מה שמשטר עשה להם בשנות החמישים של המאה הקודמת".

עד לפני כמה שנים עלי אל-בוח'ייתי היה הדובר של המורדים החות'ים בתימן ששולטים בבירה צנעא, אבל אז החליט לערוק מהם ונמלט מארצו. אחיו עד היום משמש כדובר בשורות החות'ים ומסרב לסלוח לאחיו שסרח. בריאיון לרועי קייס ב'כאן חדשות', הוא סיפר מבריטניה, שם קיבל מקלט מדיני על שאיפותיו, ועל המהפך בעמדותיו, הקרע במשפחתו, הטרגדיה הנוראית בתימן שלא מעניינת את העולם וגם על רצונו לבקר בישראל ולהיפגש עם קהילת יוצאי יהדות תימן.

הדובר לשעבר אמר כי הוא היה מאד רוצה לפגוש יהודים תימנים בישראל, וכי הוא יודע שאין סיכוי לשלום בין ישראל לתימן במצב הנוכחי, הוא סיפר כי השאיפה של המורדים להגיע לישראל בסופו של דבר, אחרי שהם יכבשו את סעודיה ואת ירדן.

הוא גילה שהחות'ים, המיעוט המדוכא מצפון המדינה, החליטו להשתלט על המדינה בתמיכת איראן ולהתנהל כמו השלטון שדיכא אותם. "הגשנו חזון לשלטון חילוני בתימן שיש בו הפרדה בין דת למדינה. אבל החות'ים זרקו את המסמך הזה שהוצג מטעמם בוועידת הדיאלוג", סיפר. "הייתי עם החות'ים בברית פוליטית כשהם היו המדוכאים, המסכנים והתנהלו נגדם מלחמות. כשהם עלו לשלטון הם עשו את אותם פשעים שעשו נגדם" סיפר לרועי קייס.

הוא סיפר בריאיון ל'כאן חדשות' כי ארגן בצנעא הפגנה למען שחרור של אחד מבכירי האחים המוסלמים. אלא שהחות'ים תקפו אותו ואת עמיתיו ואף כלאו אותם. לאחר שהשתחרר החליט לעזוב את תימן עם משפחתו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום