יקוצר הבידוד? השרה בקריאה גלויה לשר הבריאות

מדיניות הבידודים למאומתים צפויה להשתנות הלילה בחצות - אז יקוצר הבידוד למאומתים מ-10 ל-7 ימים | אך ישנם שרים בקואליציה הקוראים כבר עכשיו לקצר את משך הבידוד אף יותר | שרת הכלכלה קוראת היום בגלוי לשר הבריאות: "צריך לקצר לאלתר את ימי הבידוד לחמישה ימים"  

קובי ברקת | בריאות 12.1.2022 | 21:40

מעבדת בדיקות צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

למעלה מ-170 אלף בני אדם נדרשים נכון להערב (רביעי) לשהות בבידוד - והמשק הישראלי ממשיך לספוג נזקים, מה שמוביל היום את שרת הכלכלה אורנה ברביבאי לקרוא בגלוי לעמיתה, שר הבריאות ניצן הורוביץ לקצר את ימי הבידוד - למאומתים. 

לדברי ברביבאי, "אפשר וצריך לקצר לאלתר את ימי הבידוד לחמישה ימים", כך לשון הדברים אותם פרסמה ברשת הטוויטר. את נימוק דבריה היא מבססת על הנעשה בארה"ב: "מה שה-CDC (המרכז לבקרת מחלות ולמניעתן בארה"ב) המליץ לאמריקה הגדולה נכון גם לנו", נימקה. 

נזכיר, דבריה באים בהמשך ישיר להחלטת מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש לקצר את ימי הבידוד מ-10 ל-7, החלטה שתכנס לתוקפה הלילה - בחצות שבין רביעי לחמישי. 

אמש התקיים דיון קבינט הקורונה במהלכו דנו הנוכחים בנושא. הד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, התייחסה לנעשה בארה"ב וטענה כי הוא "נעשה בגלל מחסור בכוח אדם". כך דווח ב-N12. 

מי שהשיבה לדבריה, היא שרת החדשנות אורית פרקש הכהן, שתהתה לנוכח דבריה של פרייס: "את בעצם אומרת לנו שהבידוד למאומתים יקוצר ל-5 ימים. אז למה לא להיערך לזה מראש, הרי זה יקרה", טענה השרה.

על פי הדיווח, ראש הממשלה נפתלי בנט לא דחה על הסף את האפשרות: "כרגע המשק יכול לספוג בידוד של 7 ימים. אבל לא שולל בעתיד לשנות", כך דברי בנט.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום