המחבל פונה במסוק לצד החייל הפצוע: "היה משוחרר"

גורמי רפואה מתחו ביקורת על התנהלות הרופא הצבאי שפינה את הלוחם שנפצע אמש בפיגוע דריסה בבנימין, לאחר שזה החליט לפנות יחד איתו את המחבל, שאף שוחרר מאזיקונים | צה"ל: "לא נגרם עיכוב בטיפול בחייל או סיכון שלו"

צביקה סגל | חרבות ברזל 12.1.2022 | 22:35

נחיתת המסוק ב'הדסה' צילום: דוברות הדסה

המחבל מפיגוע הדריסה אמש (שלישי) בצומת חלמיש שבבנימין, פונה באמצעות מסוק צבאי לבית החולים הדסה עין כרם, לצידו של לוחם צה"ל שנפגע בפיגוע. הערב פורסמו פרטים חדשים אודות הפינוי החריג. לפי פרסום של העיתונאי משה שטיינמץ ב'כאן 11', גורמים שנכחו בזירה מתחו ביקורת על הרופא הצבאי מיחידת 669, שהתעקש לפנות את החייל הפצוע והמחבל באותו מסוק.

זאת, כך לפי הגורמים שצוטטו בדיווח, למרות שלדבריהם מצבו של המחבל היה קל, והוא כבר טופל בשטח בניידת טיפול נמרץ צבאית. הגורמים שנכחו בזירה הוסיפו כי האזיקונים הוסרו מידיו של המחבל לפני שעלה למסוק, כך שבמהלך הטיסה החייל הפצוע היה קשור לקרש גב והמחבל חופשי. עוד דווח כי בשטח אף התפתח עימות בין הרופא הצבאי לגורמי הרפואה הנוספים.

נחיתת המסוק ב'הדסה'. צילום: דוברות 'הדסה'.

‏מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "ההחלטה הרפואית לטיפול במחבל נעשתה על פי פרמטרים קליניים בלבד, וכי כל ניסיון להציג את האירוע באור שונה חוטא למציאות. יודגש כי לא נגרם עיכוב בטיפול בחייל או סיכון שלו".

"טרם הפינוי נערכה על פי הנהלים בדיקה כי המחבל אינו נושא אמל"ח, והוא טופל ללא אזיקים, וזאת ללא קשר לרופא, שקיבל אותו לטיפול כך. כמו כן, על פי הנהלים הנהוגים במקרים אלה צורף לטיסה לבית החולים מאבטח", הוסיפו בצה"ל. "כבכל אירוע פינוי, מתקיים בימים אלו תחקור מקצועי שגרתי שמטרתו ללמוד מן האירוע".

כזכור, בפיגוע הדריסה בצומת חלמיש שבאזור בנימין, נפצע חייל צה"ל כבן 19 נפצע לאחר שרכב פלסטיני פגע בלוחם שנפצע באורח בינוני. הפיגוע התרחש בכביש 465, סמוך להתנחלות נווה צוף. ממד"א נמסר כי חובשים ופרמדיקים של הארגון העניקו טיפול רפואי לצעיר, כשהוא סובל מחבלה בגפיים. בהמשך הוא פונה ע"י מסוק לבית החולים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום