ראש המועצה מזהיר: "עבאס יכתיב את סדר היום"

ראש מועצת עומר, פיני בדש, שנלחם בשנים האחרונות על ההשתלטות הבדואית בנגב, אומר בתגובה לסערת הנטיעות, כי אם הממשלה צריכה ליפול, אז כדאי שהיא תיפול על עניין הנטיעות בנגב

מאיר שלם | פוליטי 12.1.2022 | 23:55

פיני בדש צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לאחר עימותים קשים, בקואליציה ובשטח, הנטיעות בנגב הופסקו היום (רביעי) זאת בעקבות פשרה שאליה הגיע השר מאיר כהן, שר הרווחה והביטחון החברתי הממונה על הסדרת ההתיישבות הבדואית.

פיני בדש, ראש מועצת עומר, שנלחם בשנים האחרונות נגד ההשתלטות הבדואית בנגב ונגד אי המשילות, מזהיר מכניעה ואומר לרדיו 103FM כי האזור "הפך לקו מז'ינו", כשהכוונה לביצורים של הצרפתיים במלחמת העולם השנייה בגבול עם גרמניה.

"ברגע שנכנעת עכשיו, כל מה שיבקשו - יתקבל. אם הממשלה צריכה ליפול, עדיף שהיא תיפול עכשיו - כי זה לא הימשך ככה. מדברים על הסדרה. הסדרה? יש הסדרה אחת והיא להפסיק את הנטיעות. השטחים האלה לא מפריעים להקמה של אף יישוב והם ממש לא גזל, נקודה".

"הבדואים מחזיקים כ-50% של הנגב באופן לא חוקי, שלא יתנו לעובדות לבלבל אותנו. כשאני טס מעל השטח הזה, אני רואה הכל תפוס. אפשר לטוס שעות ולא לראות שטח פתוח, הכל מלא. על מה מדברים פה? כבר 80% מהנגב המזרחי תפוס לדעתי".

לסיכום, ביקש פיני בדש להביע תמיכה להפלת הממשלה. לטענתו: "אנו נמצאים בנקודת מפנה - אם נכנעים בעניין הזה, הממשלה הזו תהיה הממשלה של עבאס. מעכשיו והלאה הוא יכתיב את סדר היום הלאומי שלנו, ואסור לתת לזה לקרות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום