היועץ המשפטי שיתף בסוד מספר מצומצם של אנשים, השאר מודרו

בעוד מספר שבועות יפרוש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתפקידו. על פי דיווחים בתקשורת, בתקופה האחרונה מנהל מנדלבליט מו"מ סודי עם פרקליטו של נתניהו על אפשרות של הסדר טיעון, אולם המשא ומתן לא הסתיים

ישראל לפקוביץ | פוליטי 13.1.2022 | 08:51

אביחי מנדלבליט צילום: Tomer Neuberg/Flash90

המו"מ בין פרקליטי ראש הממשלה לשעבר נתניהו לבין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שפורש עוד כמה שבועות, מתנהל בסודיות מוחלטת, כאשר מצד נתניהו ניהל את המו"מ סנגורו בעז בן צור. מן הצד השני, היו ארבעה שותפי סוד בלבד: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה עמית איסמן ואת המשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי, וגם את עוזרו הבכיר עו"ד חגי הרוש. יתר צמרת המשרד לא ידעה על כך דבר, וזאת כולל אנשים שמנדלבליט נהג להתייעץ עימם ולהכניסם בסוד העניינים כגון המשנה ליועמ"ש רז נזרי והמשנה ליועמ"ש עמית מררי. כך מדווח אבישי גרינצייג באתר 'גלובס'.

על פי הדיווח, בדומה למנדלבליט, גם נתניהו נוהג בחשאיות מוחלטת. את המו"מ ניהל עבורו עו"ד בן צור, כאשר הנאשמים הנוספים בפרשת 4000, שאול ואיריס אלוביץ', כמו גם סנגוריהם עוה"ד ז'ק חן ומיכל רוזן עוזר מודרו לחלוטין מעצם קיום המו"מ שעדיין מתנהל.

על פי הדיווח של אבישי גרינצייג, סעיף השוחד ירד, ונותרה עבירת הפרת אמונים. כך שנתניהו, שניהל מו"מ עצמאי מול היועמ"ש, התכוון להותיר את הזוג אלוביץ' לבד בזירה, כאשר שאול אלוביץ' צריך להתמודד עם תיק פלילי נוסף בבית המשפט הכלכלי בתיק בזק.

ב'גלובס' דווח, כי בעבר הוצע לאלוביץ' לשמש כעד מדינה נגד נתניהו, תוך ויתור מוחלט על סנקציות פליליות נגדו, אך אלוביץ' סירב להפוך לעד מדינה וסירב להסדר טיעון, וקווי ההגנה של נתניהו ואלוביץ התחברו להם זה עם זה.

אמנם הסדר הטיעון דלף לתקשורת. אולם מבחינת הצדדים שום דבר לא התפוצץ. נתניהו על פי מידע שנמצא בידינו עדיין מוכן להודות בעבירת הפרת אמונים אך מסרב להטלת הקלון.

לצדדים נותרו קצת יותר משבועיים לצורך ניהול המשא ומתן, כי ב-1 לפברואר 2022 מנדלבליט כבר יחדל מלכהן כיועץ המשפטי לממשלה. אך פרקליט המדינה עמית איסמן הסכים לכהן כממלא מקומו עד לבחירת היועמ"ש החדש והוא ככל הנראה ימשיך במשא ומתן.

אם יבחר לתפקיד היועמ"ש רן נזרי, יהיה מענין, מאחר ועו"ד רז נזרי שמכהן היום כמשנה לפרקליט המדינה, חיווה דעתו כי סעיף השוחד בפרשת 4000 נגד נתניהו שגוי וכי יש לסגור נגדו גם את תיק 2000.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום