בתו של נשיא איראן לשעבר: "הרגנו יותר מוסלמים מישראל"

בתו של נשיא איראן לשעבר ומחוקקת בעצמה, האשימה את המשטר והתנהלותו. בראיון מפתיע טענה, כי "מדיניות הפנים והחוץ של איראן היא אי-רציונלית, בסגנון הטליבאן ומבוססת על תעמולה"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 12.1.2022 | 10:24

מוסלמים באיראן צילום: Pixabay

פאזה האשמי רפסנג'אני, פוליטיקאית רפורמיסטית ובתו של נשיא איראן לשעבר שכבר אינו בין החיים, האשימה את המערכת הפוליטית האיראנית, וציינה כי ממשלת איראן ביצעה "רצח עם של מוסלמים" בהתערבותה בתימן.

בהתייחסה למספר הגדול של גורמי ביטחון וצבא שעובדים עבור הנשיא אברהים ראיסי כמנהלים בכירים, היא אמרה, "ראיסי הוא רק איש חזית. יש אחרים שמנהלים אותו מאחורי הקלעים ומשפיעים על קבלת ההחלטות שלו". עוד אמרה, "אני מקווה שאני טועה, אבל אם זה נכון, ראיסי יואשם בטעויות של עוזריו".

פאזה האשמי היא בתו של נשיא איראן לשעבר אכבר האשמי רפסנג'אני, שהיה משתף פעולה הדוק עם המנהיג העליון עלי חמינאי, אך מאוחר יותר תמך במפגינים ב-2009 נגד המשטר האיראני.

האשמי אמרה שאיראן הייתה מעורבת בהריגת כחצי מיליון בני אדם בסוריה, היא הצביעה על מעורבותה של איראן בהריגת מוסלמים בתימן ובמקומות אחרים, היא אמרה שזה מאוד לא סביר שישראל הרגה 100 עד 200 אלף פלסטינים. "הרגנו יותר מוסלמים מישראל עם המדיניות השגויה שלנו", אמרה.

בראיון אמרה האשמי כי קציני משמרות המהפכה שהצטרפו לממשל ראיסי, כמושלי המחוז שלו, אינם יכולים לעזור לו לפתור את בעיות המדינה. היא האשימה כי מיליציות של המשטר, וקציני משמרות המהפכה ממוקמים במשרדי שרים בקבינט כדי לשלוט בהם. היא הזהירה את ראיסי שבדרך זו, יהיו לו בעיות נוספות בעתיד.

האשמי, שישבה בעבר בכלא כאסירה פוליטית, מתחה ביקורת על מינוי פקידים חסרי ניסיון לתפקידי מפתח ואמרה, כי "השחיתות אינה מוגבלת רק לשחיתות פיננסית ומשכורות אסטרונומיות. מינוי אנשים חסרי יכולת לתפקידי מפתח יוביל לשחיתות".

למחוקקים קשוחים שרוצים לכפות אורח חיים אידיאולוגי על האיראנים, היא אמרה: "הם פזיזים, איראן היא לא צפון קוריאה". כשדיברה על כך שרק רופאות מורשות לטפל בחולות בבתי חולים, האשמי אמרה "אלה מדיניות בסגנון הטליבאן".

בחלק אחר של הראיון אמרה האשמי שהבחירות לנשיאות שהעלו את ראיסי לשלטון היו מוזרות. "הכל תוכנן מראש לבחירתו וכל מה שיכול למנוע את בחירתו הוסר מהדרך".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום