הרבי מקרלין לישיבת חומש: "בע"ה תצליחו להיאחז בארץ ישראל"

הרבי מקרלין ביקש להגיע לביקור חיזוק בישיבת חומש שמרחפת מעליה סכנת הפינוי, אך נחסם על ידי כוחות צה"ל שלא אפשרו לו להתקדם. במקום זאת ירדו ראשי הישיבה ותלמידיה אל המחסום, שם בירכם הרבי במילים חמות

משה ויסברג | חרדים 11.1.2022 | 23:30

רכבו של הרבי מקרלין היום בחומש צילום: באדיבות המצלם

האדמו"ר מקרלין סטולין, הגיע היום (שלישי) לחזק את ישיבת חומש, אך נחסם בידי כוחות צה"ל במחסום בסמוך ליישוב שבי שומרון. שם פגש את רבני הישיבה. האדמו"ר בירך את תלמידי הישיבה שיצליחו להיאחז בארץ ישראל ובלימוד התורה ויזכו להיות תלמידי חכמים גדולים "אתם זוכים למה שלא זוכים בשום ישיבה בארץ ובעולם לקיים את המשנה "....ועל הארץ תישן ובתורה אתה עמל"", אמר הרבי לרבנים ולתלמידי הישיבה.

הרב אלישמע כהן, ראש ישיבת חומש, סיפר לאדמו"ר על הישיבה, ועל הסוגיות הנלמדות, והודה לרבי מאד על הביקור והחיזוק. מישיבת חומש נמסר: "מרגש מאוד לראות את עם ישראל מכל הסוגים והגוונים מחזק את היהודים בחומש. אנו מודים לכולם על החום והאהבה ומבקשים את המשך עזרת הציבור לנוכח סכנת החורבן והפינוי שעדיין מרחפת מעלינו לצערנו".

קודם לכן רכבו של הרבי מקרלין נחסם בידי כוחות צה"ל בדרך לישיבת חומש, במחסום גנות (השער האחורי של היישוב שבי שומרון).

בתוך כך, ביום חמישי הקרוב, יום השלושים להירצחו של יהודה דימנטמן הי"ד, בשעה 18:30 יקיימו ראשי המועצות ביו"ש הפגנת ענק מול משרד ראש הממשלה בירושלים. ראשי המועצות קוראים שלא להרוס את חומש, לא להיכנע לטרור ולהפסיק את ההשתלטות של הערבים על השטחים הפתוחים. כמו כן הם קוראים לממשלה להסדיר את התיישבות הצעירה, להחזיר את הביטחון ביהודה ושומרון וכן את תכנוני היישובים, ובראשם תכנון מחדש של חומש לקראת בניה מחודשת של המקום.

נזכיר כי השבוע הפגינו מאות רבות של מפגינים מול ישיבת הממשלה השבועית במסגרת מאהל המחאה. בהפגנה השתתפו רבנים, אישי ציבור וראשי מועצות ביו"ש והם ראש מועצת בית אל שי אלון, ראש מועצת קדומים חננאל דוראני, ראש מועצת קרית ארבע, אליהו ליבמן וראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן.

דגן אמר במקום כי "הממשלה הזו מוליכה אותנו אל עבר פי פחת. גם בשומרון וגם בנגב, גם כאן בירושלים. קו ישיר עובר בין הממשלה הזו, שבאותו יום שהיא הגישה את החוק המופקר, חוק החשמל, שמפקיר את הנגב, ומאשר חשמל למאחזים הבדואים בנגב, במקביל תוקעים את הישיבה בחומש. אנחנו לא ניתן לכם להפקיר את חומש. לא ניתן לכם להפקיר את הנגב ואת ירושלים. אנחנו כאן כדי לשים לזה סוף ולעצור את הטירוף הזה", דברי דגן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום