תקפו את בני הזוג היהודים בעיצומה של השבת ויואשמו

פרקליטות המדינה פתחה מחדש את תיק החקירה נגד בני מיעוטים שתקפו בני זוג יהודים תושבי שכונת שמעון הצדיק לפני כשנה, זאת לאחר שארגון חוננו הגיש ערר בנידון | התיק נשלח למחלקת התביעות במשטרה לצורך הגשת כתב אישום | עו"ד חיים בלייכר: "מקווים שהלקחים ילמדו ע"י המשטרה ולהבא תימנע סגירת תיקים בהם יש חשיבות רבה למיצוי הדין עם התוקף".

צביקה סגל | חרבות ברזל 11.1.2022 | 13:42

התקיפה בשכונת שמעון הצדיק צילום: צילום מסך

נפתח מחדש תיק החקירה נגד בני מיעוטים שתקפו בני זוג יהודים תושבי שכונת שמעון הצדיק לפני כשנה. התיק נשלח ע"י פרקליטות המדינה ישירות למחלקת התביעות במשטרה, לצורך הגשת כתב אישום נגד התוקפים. התיק נסגר למרות סרטון תיעוד של התקיפה, ורק לאחר שעו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הזוג הגיש ערר - החליטה הפרקליטות לפתחו מחדש.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו ברך על פתיחת התיק ואמר כי "אנו מקווים שהלקחים ילמדו על ידי המשטרה ולהבא תמנע סגירת תיקי תקיפה מסוג זה, בהם יש חשיבות רבה למיצוי דין עם התוקפים על מנת להרתיע ולמנוע תקיפות נוספות של יהודים, דבר שלצערנו נהפך לשגרה באזור זה".

יאיר קהתי, תושב השכונה שהותקף עם אשתו, מסר: "הזוי שבמדינת ישראל, אירוע תקיפה ברור, שמצולם במצלמות האבטחה, נסגר בלחיצת כפתור. המגמה הזאת מעודדת את הטרור, ואכן רק שלשום (מוצ"ש), הוצת רכב - השמיני במספר (!) – של תושב השכונה. מישהו צריך לעורר את משטרת ישראל מהתרדמה הקשה שלה, לפני שיהיו גם אבדות בנפש. אני מודה לארגון חוננו שבלעדיו התיק היה נקבר, והתוקפים היו נמלטים ללא עונש".

בערר שהוגש נגד סגירת התיק נכתב כי סרטון האבטחה מתעד באופן ברור את האירוע, כי עדותו של קהתי במשטרה תואמת היטב את התיעוד, כי עדות החשוד בתקיפה שקרית ולא תואמת את הסרטון ועוד. בסוף הערר נכתב "המשטרה מסיבה שאינה ברורה בחרה לסגור את התיק.. הסרטון מספק ראיה חד משמעית לתקיפה חמורה בלא שהחשוד נתן כל הסבר הסותר ראיה זו. אבק לפתוח את התיק מחדש ולהעמיד לדין את החשוד ואחיו".

נזכיר כי התקיפה אירעה לפני בשבת לפני כשנה. קהתי שאל את שכניו, בני מיעוטים, היכן נמצא שולחן השייך לו, אותו גנבו השכנים שבוע קודם לכן באירוע שתועד גם הוא במצלמות האבטחה. בתגובה לשאלתו החל אחד החשודים לרוץ לעבר קהתי על מנת לתוקפו.

קהתי הצליח לסגור את דלת ביתו, אולם החשוד שבר בידיו את חלון הדלת על מנת לתקוף את קהתי. קהתי שחש סכנה לו ולאשתו השתמש בתרסיס גז פלפל כדי להרחיק את התוקף. התוקף התרחק, אולם חשוד נוסף זרק לעבר קהתי מסגרת ברזל ענקית שסחב עימו, והחל לתקוף אותו בפתח ביתו.

קהתי ואשתו ניסו להימלט מהדלת האחורית לעבר מאבטחים הנמצאים בסמוך, בעוד החשוד נטל שוב את מסגרת הברזל והשליכה לעברם בעת שנמלטו. המאבטחים הם אלו שסייעו לבני הזוג מפני התוקפים.

קהתי הגיש תלונה עוד באותו הערב, ואף הראה לחוקר המשטרה את תיעוד האירוע. למרות התיעוד החליטה המשטרה לסגור את התיק. כאמור, כעת נפתח התיק מחדש בעקבות ערר שהגיש עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום