הרב טאו קורא להפגין: "לא ליתן פרס לטרור"

נשיא ישיבת הר המור פרסם מכתב בו הם הביע תמיכה בהפגנה שתקיים בהמשך היום, שקוראת שלא לפנות את חומש ונגד הממשלה: "מצווה להפגין; לדרוש את המובן מאליו" | גם הרב שלמה אבינר, נשיא ישיבת עטרת ירושלים, הצטרף למכתב

יאיר כלפה | חדשות בארץ 13.1.2022 | 15:22

הרב צבי טאו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מכתב חריג התפרסם במהלך היום (חמישי) של הרב צבי ישראל טאו, נשיא ישיבת הר המור ובכיר הרבנים הזרם החרד"לי, ובו קרא להצטרף למחאה נגד הממשלה ולחיזוק חומש שתתרחש היום מול משרד רה"מ.

הרב טאו, שמפרסם לעיתים רחוקות מכתבים ציבוריים, קרא להפגין בקריאה שלא יפנו את ישיבת חומש שנמצאת בצפון השומרון. אל מכתבו של הרב טאו הצטרף הרב שלמה אבינר, נשיא ישיבת עטרת ירושלים.

במכתב, שעליו חתומים השניים, הם מחזקים את תלמידי הישיבה בחומש, ותומכים בדרישתם: "והנה אזרו עוז תלמידי חומש וברצונם לרומם עמם את כלל אחינו בית ישראל ולעורר את הלבבות להפגין ברחובה של עיר ולדרוש את המובן מאליו שלא ליתן פרס לטרור ושלא לעקור ח"ו את אחיזתנו בחומש ת"ו".

"אלא אדרבא לאפשר לתלמידי הישיבה להתנחל בחומש ולחזק אחיזת עם ישראל במקום", נכתב. "על כך מצווה גדולה לסייע בידם ולהצטרף לעושי מצווה ולבוא להפגין עמם".

גם הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, קרא בימים האחרונים להצטרף למחאה. "המחשבה להרוס את הישיבה מכאיבה עד מאוד ומהווה פרס לטרור", כתב.

ההפגנה שמתכוננת הערב מול משרד ראש הממשלה שבירושלים היא חלק ממחאה מורחבת שהחלו בה ראשי הרשויות בהתנחלויות, שאף הקימו פורום משותף. בשבוע האחרון הציבו אוהל מחאה מול המשרד, כשאל המקום הגיעו חברים באופוזיציה ופעילי ימין.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום