נתניהו לוקח בחשבון שהסדר הטיעון הוא סוף דרכו • כל הפרטים

נתניהו‬⁩ מתייעץ עם מקורביו האם לחתום על עסקת טיעון עם הפרקליטות, כאשר המחלוקת היא על מועד ההתפטרות שלו מהכנסת | חילוקי דעות בין עורכי דינו לבין המשפחה האם לחתום | סביבת נתניהו: הוא יודע שחתימה עלולה להביא לסוף דרכו הפוליטית" | אלה הן הסיבות לשינוי עמדתו

חיים שמואלי | פוליטי 13.1.2022 | 21:06

בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו‬⁩ מתייעץ הערב (חמישי) עם מקורביו האם לחתום על עסקת טיעון עם הפרקליטות, כאשר הסעיף שבמחלוקת במשא ומתן שמתנהל בין הצדדים, הוא מתי נתניהו יתפטר מהכנסת - עיתוי שיקבע האם יוטל עליו קלון באופן אוטומטי.

במסגרת ההתייעצות עלו חילוקי דעות בין עורכי הדין של נתניהו לבני משפחתו, כאשר עורכי הדין דוחפים לחתימה על ההסכם, ובני המשפחה מתנגדים.

עד כה, המו"מ בין הפרקליטות לנתניהו הוביל כבר לשורה של הסכמות: 1) אין הרשעה בשוחד. 2) נתניהו יודה בשני סעיפים של מרמה והפרת אמונים, בתיק 4000 ובתיק 1000. 3) יבוטל האישום בתיק 2000. 4) שלושה עד שישה חודשי עבודות שירות ולא עונש מאסר.

בתוך כך, בסביבת נתניהו אומרים כי הוא לוקח בחשבון שחתימה על הסדר טיעון, עלולה להביא לסוף דרכו הפוליטית - ומאידך, פירוק ממשלת בנט-לפיד, המחזיקה מעמד רק מכוח התיעוב של כלל חלקיה כלפי נתניהו.

כמו כן, דווח כי נתניהו - שהבהיר לא מעט פעמים כי הוא לא מתכוון להגיע לשום הסדר - שינה את עמדתו לנוכח הפרישה הקרובה של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתפקידו, ונתניהו חושש שעם יועץ אחר לא יוכל להגיע להסדר אחר.

עוד סיבה לשינוי עמדת נתניהו היא חוות דעת שהוצגה לו לגבי עדות עד המדינה ניר חפץ שאומרת כי זו הייתה עדות טובה מאוד לפרקליטות. ‏זאת, לצד החשש מהעדות הצפויה של עד המדינה שלמה פילבר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום