חושף המגעים: "נתניהו מתכנן למנדלבליט את הזובור של חייו"

העיתונאי בן כספית מזהיר את היועמ"ש מנדלבליט כי ראש האופוזיציה נתניהו מתכנן לעשות לו את "הזובור של חייו" במו"מ על הסדר טיעון | "הדרך היחידה להגיע לעסקה עם נתניהו, זה בכוח: להגיד לו אדוני, אנחנו הולכים איתך בכל הכוח, עד הסוף. לא למצמץ, לא להתפשר, לא לראות אותו ממטר"

מאיר גלבוע | פוליטי 14.1.2022 | 07:57

בנימין נתניהו/אביחי מנדלבליט צילום: הדס פרוש/תומר נויברג, פלאש 90

הפרשן בן כספית שחשף את המגעים בין נתניהו למנדלבליט לקראת הסדר טיעון אפשרי בתיקי החקירות, מזהיר את היועמ"ש מנדלבליט כי "נתניהו עושה לו את הזובור של חייו" במו"מ על ההסדר. לדברי כספית נתניהו כהרגלו במו"מ באשר הוא, לא ירפה עד שירוקן מתוכן את ההסדר.

‏"מה שאני כותב נובע משיחות עם 5 (!) אנשים, שאינם פוליטיקאים, שעבדו הכי בכיר, הכי צמוד והכי הרבה עם ביבי בעשור האחרון", כותב כספית בטורו השבועי במעריב. לדבריו, "כל החמישה התקשרו אלי היום מיוזמתם. כולם תמימי דעים: הוא עושה למנדלבליט את הזובור של חייו. הוא מזחיל אותו, מצעיד אותו, מגלף ומגלף את האישומים, עד הרגע האחרון".

לדבריו הפרשן הבכיר, נתניהו "נהג כך כל חייו. במו"מים מדיניים, במו"מים פוליטיים, בכל מגע עם יצור אנוש אחר. בסוף, הצד השני נשאר בלי כלום ונתניהו מתפוגג, יחד עם ההבטחות. למה הוא עושה את זה? כי הוא רוצה "להוכיח" שהפרקליטות סתם רדפה אותו, כי הוא רוצה לשלהב את חסידיו, כי הוא רוצה להדגים לבית המשפט שהתיקים, לכאורה, לא מחזיקים מים".

מנדלבליט ונתניהו. צילום: פלאש 90

כספית טוען בשם אותם אנשים שעבדו צמוד עם נתניהו כי "הדרך היחידה, אומרים האנשים האלה, להגיע לעסקה עם נתניהו, זה בכוח: להגיד לו אדוני, אנחנו הולכים איתך בכל הכוח, עד הסוף. לא למצמץ, לא להתפשר, לא לראות אותו ממטר. לדרוש את המקסימום. מאסר בפועל (שיומר לעבודות שירות), מאסר על תנאי ארוך, קנס גדול, קלון מובנה. במקרה כזה, הקלון מתחיל להיספר רק מתום ריצוי העונש, שזו התקופה המצטברת של המאסר ע"ת ועבודות השירות. זה אומר שנתניהו יוכל לחזור כשגילו מעל 80".

כספית מלין על כך שמנדלבליט לא מסוגל להתנהלות כזו. "הוא איש רך, טוב, נעים ובעל אופי של סניגור. החשש הוא שנתניהו לועס עכשיו את מנדלבליט כדי לירוק אותו על הריצפה בעוד שבועיים כפי שעשה לכו-לם. מיצחק הרצוג במו"מ ההוא על כניסה לקואליציה, אבי גבאי, ברק אובמה, ציפי ליבני, כל בכירי הליכוד לדורותיהם וכל המנהיגים של העולם החופשי. אם זה המצב, זו יכולה להיות הפארסה הגדולה ביותר של מנדלבליט".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום