נתון מפתיע: תחלואת ילדי ישראל בקורונה ביחס למדינות העולם

ילדה כבת 11 שהספיקה לקבל חיסון אחד בלבד מאושפזת במצב קשה, כשהיא מאובחנת לקורונה. הילדה סובלת ממחלות רקע | כמו כן, על אף המגמות במדינות אחרות בעולם שם נצפתה עלייה באשפוז ילדים חולי קורונה מזן האומיקרון - בישראל עד כה "כמות הילדים המאושפזים יחסית נשמרה נמוכה" 

קובי ברקת | בריאות 14.1.2022 | 15:15

בדיקת קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בבית החולים קפלן מאושפזת היום (שישי) ילדה בת 11, שאובחנה עם קורונה ומצבה לפי שעה מוגדר קשה. הילדה שמשפחתה מתגוררת במושב במישור החוף הדרומי, סובלת ממחלות רקע, והובהלה לבית החולים עם קשיים בנשימה. 

ד"ר אלכס גורי, מ"מ מנהל חטיבת הילדים בבית החולים סיפר כי "הילדה שסובלת ממחלות רקע, הספיקה להתחסן במנה אחת בלבד", לפני שאושפזה.

הד"ר גורי סיפר באופטימיות כי על אף שיש כ-85 אלף ילדים שאובחנו כחולים בקורונה, עד כה כמות הילדים המאושפזים יחסית נשמרה נמוכה". "וזאת" הוסיף גורי, "על אף מגמות אחרות שראינו בארה"ב ובבריטניה, שם הייתה עליה משמעותית במספר הילדים המאושפזים בשל אומיקרון".

לדבריו, בשלב זה, "אנו ערוכים עם מחלקת קורונה לילדים, במידה ונצטרך", עוד הוא הוסיף כי "אנחנו מבינים שבגל הזה ידבקו ילדים רבים, וגם אם החיסון אינו מונע לחלוטין את הסיכוי לחלות, הרי שבסבירות גבוהה שהוא מונע מחלה קשה", סיפר. 

בתוך כך, בבית החולים מאושפזים עוד 49 חולי קורונה, מתוכם: 13 במצב קריטי, 6 במצב קשה, 5 במצב בינוני ו-25 מוגדרים במצב קל

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום