בית הכנסת לזכר המאבטחים הוצת: "נפגעו ספרי קודש וסידורים"

סידורים וספרי הקודש בבית הכנסת במצפה זי"ו עלו באש, לאחר שאלמונים הציתו את המבנה שהוקם לזכרם של שני מאבטחים, יהודה בן יוסף ויואב דורון - אשר נהרגו במקום מירי של כוחותינו לאחר שזוהו בטעות כמחבלים | הנס: ארון הקודש היה ריק מספרי תורה

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 15.1.2022 | 19:07

בית הכנסת שהוצת צילום: כבאות והצלה יו"ש

בית הכנסת במצפה זי"ו בדרום הר חברון, שהוקם לזכרם של שני מאבטחים, יהודה בן יוסף ויואב דורון - אשר נהרגו במקום מירי של כוחותינו לאחר שזוהו בטעות כמחבלים - עלה במהלך השבת באש.

לוחמי אש מתחנה אזורית יהודה פעלו לכיבוי בית הכנסת, הנמצא סמוך ליישוב "מעלה חבר". הממצאים בשטח שנמצאו ע"י כוחות הכיבוי העידו כי מדובר בהצתה מכוונת.


בית הכנסת שהוצת

"התקבל דיווח במשל"ט יו"ש על שריפה של בית כנסת במצפה זי"ו", סיפר רס"מ אבי דסטה מפקד הצוות. "עם ההגעה למקום זיהינו מבנה אבן אשר כל תכולתו עלתה באש".

"עוד מצאנו במקום צמיגים רבים שככל הנראה הושלכו פנימה על מנת ליצור בעירה חזקה במבנה", הוסיף מפקד הצוות. "כמו כן ספרי הקודש והסידורים שהיו במקום נפגעו מהשריפה, ארון הקודש שהיה במקום נשרף גם הוא, אולם למרבה המזל לא היה בתוכו ספר תורה".

בכבאות והצלה מציינים כי בעבר כבר פעלו לוחמי האש מתחנה אזורית יהודה במקום, גם כן בשריפה אשר בסיום החקירה נמצא כי מדובר בהצתה מכוונת.

חוקר שריפות מטעם כבאות והצלה לישראל החל בחקירת האירוע יחד עם חוקרי המז"פ ממחוז ש"י של משטרת ישראל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום