הרופאים לראש הממשלה בנט: "הגיע הזמן לשנות"

איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית, משגרים מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט בו הם קובעים כי "הגיע הזמן לשנות את מדיניות הבדיקות והבידודים האוטומטית לכל המגעים" | במכתב קוראים הרופאים לשנות את המדיניות העכשווית שדורשת באופן אוטומטי מכל אדם שנחשף לחולה מאומת לבצע בדיקת קורונה ומהלא מחוסנים לשהות בבידוד 

קובי ברקת | בריאות 15.1.2022 | 19:55

מתחם בדיקות קורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית משגרים מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט בו הם קובעים: "הגיע הזמן לשנות את מדיניות הבדיקות והבידודים האוטומטית לכל המגעים", כלומר לשנות את המדיניות בה כל אדם שנחשף לחולה מאומת נדרש - להיבדק. 

לדברי האיגוד, המדיניות העכשווית גורמת לנזק לבריאות הציבור ושגרת החיים, מעמיסה על מערכת הבריאות ומקשה על זיהוי מהיר של החולים בסיכון.

"יש לתעדף ולהתמקד בבדיקות מגעים עם תסמינים, שהם בסיכון גבוה או מטפלים באנשים בסיכון גבוה", קראו באיגוד לראש הממשלה, "כמובן שמי שנמצא חיובי צריך להישאר בבידוד על מנת להימנע מהדבקת אחרים", הבהירו.

לדבריהם, יש להימנע מעומס מיותר לצרכים אדמיניסטרטיביים (ארגוניים) "כדוגמת צורך בבדיקה מוסדית או שחרור מבידוד על ידי רופא", כפי שנדרש כיום. 

"חיוני להקפיד כי מי שחולה, גם עם תסמינים קלים, יישאר בביתו על מנת להימנע מהדבקת אחרים", קבעו באיגוד רופאי בריאות הציבור במסר לציבור. 

כמו כן, הצטרפו באיגוד לקריאות שנשמעות בימים האחרונים ע"י מספר שרים, וטענו כי יש לקצר עוד את תקופת הבידוד של המאומתים, שכידוע נמשך כיום 7 ימים מינימום, "יש לקצרה, בדומה להנחיות גופי בריאות בעולם". 

פרופ' חגי לוין שמשמש כיו"ר האיגוד כתב, "כן, בזמן מגפה צריך לעשות תיעדוף, גם בבדיקות ובבידודים. כדי להציל יותר חיים ולהגן טוב יותר על הבריאות". לדבריו מי שלא משנה את המדיניות בהתאם למציאות המשתנה, "חוטא לבריאות הציבור" והוסיף כי "גישה זאת נובעת מהכרה בחומרת המצב והסיכון".  

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום