משרד הבריאות לא נשאר אדיש להשתלחות הפרופ': "תאוות פרסום"

משרד הבריאות מגיב לדבריה החריפים שפורסמו מוקדם יותר הערב של הפרופ' עידית מטות שטענה בין היתר כי "מקבלי ההחלטות מנוהלים ע"י חרדה ותחושת פחד" | משרד הבריאות: "תאוות פרסום גוברת לעיתים על אחריות" לצד עקיצה | שרת החינוך תמכה במטות | ההסבר המלא של המשרד לדבריה של הפרופ' 

קובי ברקת | בריאות 15.1.2022 | 21:27

בית החולים איכילוב צילום: פלאש 90

לאחר פרסום דבריה הנוקבים של פרופ' עידית מטות שטענה בין היתר כי מקבלי ההחלטות מנוהלים ע"י "חרדה ותחושת פחד", מגיבים כעת במשרד הבריאות לדבריה ומאשימים אותה ב"תאוות פרסום שגוברת לעיתים על אחריות". 

"בעוד מערכת הבריאות משקיעה מאמץ אדיר לשמירה על בריאות הציבור והצלת חיים, מתעוררים גורמים קולניים, לרבות רופאים, שמייצרים שיח חסר אחריות שמטרתו לכרסם באמון הציבור", תקפו אותה במשרד הבריאות על דבריה. 

"גם במאבק בזן האומיקרון, משרד הבריאות נוהג במקצועיות ובשיקול דעת על מנת לשמור על בריאות הציבור, לצד השמירה על המשק, החינוך, התרבות וככל הניתן על שגרת חיים לצד הקורונה", הגנו על עצמם במשרד הבריאות.

"הצעתה של פרופ' מטות שלא לאמת חלק נרחב מן הנדבקים ובכך לאפשר התפשטות מהירה ונרחבת יותר של המחלה, אינה מקובלת על משרד הבריאות. המדיניות שמציעה פרופ׳ מטות עלולה להביא לפגיעה קשה בקבוצות שבסיכון, לעלייה במספר החולים הקשים ולתמותה", טענו במשרד. 

"לצערנו", נמסר ממשרד הבריאות, "התנהלותה של פרופ׳ מטות, והשפה שבה בחרה להביע את הביקורת שלה, מעלים חשש שתאוות פרסום גוברת לעיתים על אחריות", תקפו. 

"אנשי מערכת הבריאות בישראל פועלים ללא לאות מול גל התחלואה הקשה, בשיקול דעת ובאחריות, במאמץ לשמור על בריאות הציבור ועל פעילות המשק", נמסר ממשרד הבריאות בתוספת עקיצה למטות: "מי שלא רוצה לסייע - שלא יפריע", כך לשון ההודעה. 

עוד קודם הודעת ההתנגדות של משרד הבריאות, פרסמה שרת החינוך הד"ר יפעת שאשא ביטון הודעת תמיכה בדבריה של הפרופ' מטות, "מברכת על דבריה של הפרופ' עידית מטות. מיום ליום מצטרפים יותר ויותר מומחים ואנשי מקצוע להבנה כי הנזק הנגרם לילדים מהבידודים האינסופיים גדול לאין ערוך", טענה השרה.

עוד הוסיפה שאשא ביטון, "יש לצמצם מיידית את הבידודים לילדים בריאים ולהקל על התלמידים וההורים". 

כזכור, מוקדם יותר הערב, פרופ׳ עידית מטות חברת המטה למאבק בקורונה בבית החולים איכילוב, שם היא משמשת כמנהלת מערך ההרדמה, פרסמה דברים נוקבים וזועמים כלפי מקבלי ההחלטות: "מנוהלים ע"י חרדה ותחושת פחד". 

"בימים אלה אנו מציינים שנתיים לפרוץ מגפת הקורונה ולצערי, אם יש דבר שעדיין מנהל את מקבלי ההחלטות באירוע הזה, זו החרדה ותחושת הפחד", האשימה הפרופ' מטות את מקבלי ההחלטות.

לדבריה, האומיקרון שייך למשפחת הקורונה "אבל אין מה להשוות בינו לבין זנים קודמים כמו האלפא והדלתא שחווינו שגרמו למחלה ממושכת וקשה שחוללה פגיעה אנושה בריאות עם צורך תדיר בהנשמה ולעיתים לשימוש באקמו". 

"זה היה אז", הדגישה מטות, "זה לא עכשיו - לא האומיקרון". "למעשה", הוסיפה, "כבר חודש אנחנו רואים ומבינים שהאומיקרון מדבק מאוד אך בעל יכולת לנזק מזערית. מזערית!", שבה מטות על המסר. 

הפרופ' מטות נימקה את דבריה בראיה כי "אין לנו מונשמים באיכילוב עם אומיקרון. אפילו לא אחד!!! אין גם בעיית אקמו כפי שהיה בעבר כי פשוט אין צורך". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום