חשש: אלו המוצרים החיוניים שיאזלו מהמדפים

בעקבות העובדה שמאות אלפי ישראלים - מבודדים, בתעשייה מזהירים כי שרשרת האספקה עלולה להיפגע, אם חלק ניכר יותר מהעובדים יהיו מבודדים | וגם: בכמה מוצרים בסיסיים יפגע המגוון

מאיר שלם | כלכלי 16.1.2022 | 10:52

משאיות. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

האם ישראל לקראת מחסור במוצרים מסויימים? ככל שמתגבר גל האומיקרון, עולה החשש כי שרשרת האספקה תיפגע, כיוון שחלק ניכר מהעובדים יכנסו לבידוד או יהיו חולים, ואז העברת המוצרים תפגע ותוביל למחסור.

דודי מנביץ', יו"ר איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים אומר ל"ישראל היום": "קיים חשש שיהיו חוסרים במוצרים מסוימים. אין חשש שהמדפים יהיו ריקים כמו בחלק מהמקומות בארה"ב ושלא יהיה מה לאכול, אבל המגוון עלול להיפגע".

הוא מציין כי בחלק מהמקרים מדובר בחומרי גלם הכרחיים - כמו, חיטה המשמשת לייצור קמח, אורז, שמנים שונים ועוד.

"כשעובד ייצור נכנס לבידוד, אז אפשר למצוא מחליף, להעביר עובדים מקו אחד לאחר, אבל כשנהג נכנס לבידוד - הוא משבית כבר את המשאית. נושא שרשרת האספקה הוא קריטי".

"אנחנו בתעשיית המזון נתנו הנחיות לנסות להעביר כמה שיותר סחורה למחסנים של יחידות השיווק בנקודות הקצה, כדי שאם באמת נגיע למצב שבו כולם חולים בתוך עשרה ימים עד שבועיים - תהיה רמת מלאי גבוהה", הבהיר.

יש לציין כי לכל יצרני המזון קיימים מלאים, וגם המדינה מנהלת מחסני חירום באמצעות פיקוד העורף ומשרד הכלכלה אשר מכילים מלאי של המוצרים החיוניים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום