עומס חריג: בית החולים מסרב לקבל חולים נוספים

בית החולים 'אסותא' שבאשדוד מודיע הבוקר כי הוא ייאלץ בשעתיים הקרובות להורות לאמבולנסים לשנות כיוון ולהעביר מטופלים לבתי חולים אחרים, זאת בעקבות עומס החריג | בתי חולים נוספים הודיעו על פתיחת מחלקה נוספת לחולי הקורונה 

קובי ברקת | בריאות 16.1.2022 | 10:57

מיטות בבית חולים צילום: דוברות אסותא אשדוד

החשש מפני אי ספיקה החל להתממש? עקב עומס חריג במטופלים במחלקות הפנימיות ובמיון, בעיקר בעקבות תחלואת חורף ומנגד כמות גדולה של מאומתי קורונה, הוחלט הבוקר (ראשון) בבית החולים אסותא-אשדוד על "הסטת אמבולנסים לבתי חולים אחרים לפרק זמן של שעתיים". 

בבית החולים ציינו כי המהלך מבוצע בתיאום עם משרד הבריאות, וכי הוא יפוג כאמור בעוד שעתיים, כלומר ב-12:00. "יש לציין כי קיים מחסור קריטי בצוותים מטפלים שמעצים את העומס הטיפולי", סיפרו הבוקר באסותא. 

בתוך כך, מודיעים בתי חולים נוספים במהלך הימים האחרונים כי הם נאלצים לפתוח מחלקת קורונה נוספת, בחלקם מדובר במחלקה ה-3. במרכז הרפואי הדסה נפתחו בנוסף למחלקה השלישית אמש, גם יחידת טיפול נמרץ, זאת עקב העלייה המתמדת והמהירה במספרי החולים.

במחלקות הקורונה, ביחידה לטיפול נמרץ ובמיון הביולוגי בבית החולים מאושפזים נכון לאמש, 74 חולי קורונה. בין החולים לא עלינו 9 במצב קריטי, ו-25 במצב קשה.

כמו כן, העלייה במאומתים לקורונה נותנת את אותותיה גם בבית החולים בילינסון שם תפתח היום מחלקת קורונה נוספת בקומה מינוס 3 - בחניון התת קרקעי. בבית החולים יפעלו החל משעות הצהריים שתי מחלקות ייעודיות לקורונה במתחם התת קרקעי.

בבילינסון מאושפזים 58 חולי קורונה, 12 במצב קשה ומהם 3 מחוברים למכשיר ההנשמה. על מכשיר האקמו שמחליף את פעילות הלב והריאות מחוברת חולת קורונה בשנות ה-60 עם בעיה לבבית בטיפול נמרץ.

בנוסף, בבית החולים מאושפזות 2 מחלימות קורונה: יולדת שמצבה קשה מזה תקופה, ואישה בשנות ה-50, מחלימת קורונה מהגל הרביעי, אשר מחוברת כ-4 חודשים לאקמו, מצבה מוגדר גם כן - קשה 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום