המסקנות עלולות לעלות בקידומו של המפקד שקיבל שני צל"שים

אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, היום ייחקר במצ"ח, מפקד הצוות מאגוז שירה בשוגג בחבריו ליחידה, מפקדי הפלוגות רב סרן אופק אהרון ז"ל ורב סרן איתמר אלחרר ז"ל. קצין בכיר לשעבר שביחידתו אירע מקרה של ירי דו צדדי אמר כי חקירה ככל הנראה תנקה את הקצין היורה מעבר לכל ספק ותסייע לו להתגבר על האירוע מבחינה נפשית

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 16.1.2022 | 14:00

אילוסטרציה צילום: יענקי פרבר

התחקיר שמנהל האלוף במילואים נעם תיבון, צפוי למצוא כשלים רבים בתרבות יחידת אגוז שהביאה לכך שמפקדים, רציניים ובכירים, יצאו על דעת עצמם לפעולות מבלי שהקפידו על הנהלים הבסיסים ביותר כמו תיאום מכשירי הקשר וחבישת קסדות. מי שעלול לשלם את המחיר הוא מפקד היחידה סא"ל א'. מפקד יחידת אגוז. כך מפרסם יוסי יהושוע ב'ידיעות אחרונות'.

הפרשן הצבאי הבכיר מציין כי, מדובר במפקד חריג בנוף הצה"לי, מהבודדים בדרגתו שמחזיק בשני צל"שים מקרבות בטווח אפס.

במהלך מבצע עופרת יצוקה ב-2008 שירת א' כסגן מפקד פלגה ביחידת אגוז של חטיבת גולני. בסריקה שערכה הפלגה נפתחה אש לעבר הכוח וממנה נהרג מפקד הצוות סגן עומר רבינוביץ. א' חתר למגע ונתקל במחבל פנים אל פנים. על אף האש הרבה הוא איגף את המחבל תוך שהוא מטפס על מרזב הבית, עד שהגיע לדלת האחורית של החדר בו נמצא המחבל, השליך רימון והרגו. את הצל"ש הוא קיבל בהמלצת מפקד האוגדה דאז, ציקו תמיר, שיש מי שרואים בא' כיורשו.

במהלך מבצע צוק איתן ביולי 2014, התפוצץ מטען חבלה במהלך פעילות של יחידת "אגוז" ונפתחה אש מחבלים. לוחם מהיחידה נהרג ולוחם אחר נפצע. א' הבין במהירות את תמונת המצב והחל להוביל את לוחמיו. לאחר מכן, הרג את המחבל שפגע בכוח. יום למחרת הופעל מטען חבלה כנגד לוחמי היחידה, נהרגו שני לוחמים ונפצעו מפקדים, ביניהם מפקד היחידה. בקרב זה, נטל א' את הפיקוד על האירוע עד לסיומו וקיבל צל"ש מפקד אוגדה.

יוסי יהושוע מציין, כי לצה"ל אין עוד מג"ד עם ניסיון מבצעי שכזה. סא"ל א' נבחן תחת אש והוכיח עצמו פעם אחר פעם, הוא אמור להיות מקודם בקרוב ולעלות בדרגה לאלוף משנה, בסופו של דבר יונחו על המאזניים של הרמטכ"ל חומרת המקרה והאחריות האישית של סא"ל א', ועל הכף השנייה עברו המרשים והעובדה שלצה"ל אין הרבה מג"דים כמותו.

בניגוד למקרה פציעתו של לוחם מגלן עילי חיות, שנפגע קשה בקיץ 2018 ונותר נכה לאחר קפיצה מג'יפ האמר באימון של היחידה. אף אחד מהמפקדים לא שילם את המחיר, יהושוע מציין כי ניכר שהרמטכ"ל טעה בהחלטתו לקדם את המעורבים במקרה של חיות, אך במקרה של האסון בבקעה יהיו מסקנות אישיות חמורות ואף הדחות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום