פיצוצים עזים במערב איראן: "דלתות וחלונות רעדו"

לפנות בוקר נשמעו פיצוצים עזים במספר ערים במערב איראן. עד עתה לא ידוע סיבת הפיצוצים, אך משערים כי אולי מדובר באימון צבאי ללא הודעה מוקדמת

יענקי פרבר | חדשות בעולם 16.1.2022 | 18:07

שריפה באיראן צילום: צילום מסך

פיצוצים חזקים נשמעו בכמה ערים במערב איראן לפנות בוקר (ראשון), לפי סוכנויות הידיעות המקומיות ופרסומים ברשתות החברתיות, אופי הפיצוצים לא היה ברור.

לאחר מספר תקריות דומות בחודשים האחרונים, הרשויות אמרו כי הצבא האיראני מקיים תרגילי הגנה אווירית ללא הודעה מוקדמת על רקע המתיחות הגוברת עם ישראל וארה"ב. מושל העיירה אסדבאד אמר ש"קול מפחיד" נשמע, אך מקורו לא ברור, כך דיווחה סוכנות הידיעות החצי-רשמית פארס.

"בתחילה הדיווחים היו כי מדובר ברעש של סופות רעמים בגלל תנאי מזג האוויר, אבל האפשרות הזו נשללה", אמר פקיד איראני לסוכנות הידיעות פארס. הוא הוסיף כי "עוצמת הקול במקומות מסוימים הייתה כזו שדלתות וחלונות של בתים רעדו ואנשים עזבו את בתיהם".

סרטון שפורסם בטוויטר הראה פיצוצים שנראו כאילו הגיעו מתותח נ"מ. אך סוכנות הידיעות רויטרס לא הצליחה לאמת את הצילומים. הפקיד הכחיש כמה ספקולציות באינטרנט שייחסו את הרעשים שנשמעו לחבלה ולהתקפות זרות.

המתיחות בין איראן וישראל נמצאת במגמת עלייה, בזמן שטהראן מקיימת שיחות עקיפות עם וושינגטון על החזרת הסכם הגרעין עם איראן משנת 2015 עם מעצמות העולם, ישראל מנסה להגביר לחץ על המערב שלא לוותר לאיראן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום