משרד הבריאות מודה: "עיכובים בקליטת תוצאות הבדיקות" 

העומס על מעבדות הקורונה נותן אותותיו - ותוצאות בדיקות הקורונה של נבדקים מתעכבות משמעותית | מטה ההסברה למאבק בנגיף: "כתוצאה מהעלייה הגוברת בכמות הנבדקים היומית, נוצרו עיכובים בקליטת תוצאות הבדיקות" 

קובי ברקת | בריאות 16.1.2022 | 18:20

בדיקות קורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יחד עם זינוק מספר המאומתים היומי לאורך שלושת השבועות האחרונים, עולה באופן טבעי מספר הנבדקים בבדיקות הקורונה שנאמד סביב ה-400 אלף נבדקים - מה שמגביר את הלחץ על המעבדות שמתקשות לעמוד בעומסים.

ברקע תלונות שהולכות ומצטברות של נבדקים שמלינים על כך שתוצאות הבדיקות שביצעו אינן התקבלו גם לאחר הזמן המקובל (24 שעות), מודים במטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה של משרד הבריאות כי ישנם עיכובים. 

לדברי המטה, העיכובים נוצרו בשל עומסים במערכת המחשוב הנגרמים "כתוצאה מהעלייה הגוברת בכמות הנבדקים היומית, נוצרו עיכובים בקליטת תוצאות הבדיקות מהמעבדות למערכת המחשוב, ובהעברתן לקופות החולים". 

במטה טענו כי "אגף המחשוב במשרד הבריאות פועל לצמצום פערים אלה". המצב המוזכר לעיל בעייתי במיוחד, בעיקר בשל הסיטואציה שנוצרה בה יתכן ומאומתים-מחוסנים מסתובבים חופשי בעקבות העיכוב בתוצאות הבדיקות. 

עשרות חולים קשים התווספו הבוקר 

בתוך כך, גם כן, לאחר עיכוב ארוך שנמשך מהבוקר, עדכן היום משרד הבריאות את נתוני תחלואת הקורונה, מהם עולה כי 27 אלף מאומתים חדשים אובחנו אתמול, מתוך 286 אלף בדיקות שפוענחו. סה"כ 9.5% התגלו חיוביים, מספר נמוך יחסית בהשוואה לימים הקודמים. 

מספר המאומתים האמיתי-בשטח ככל הנראה גבוה בהרבה, מכיוון שמאומתים רבים אינם נבדקים, או לחלופין אינם מבצעים בזמן, או נכון את הבדיקה. 

מנין המאושפזים בבתי החולים המוגדרים במצב קשה בעלייה תלולה מ-387 אתמול ל-436. מספר חולי הקורונה-המונשמים עולה ל-96. 

בנוסף למאומתים, ישנם 25 אלף מבודדים חדשים במהלך היממה האחרונה. סה"כ מחויבים בבידוד (ללא המאומתים) כ-197 אלף בנ"א, עלייה קלה. 

כמו כן, למעלה מ-7,700 אנשי צוות במערכת הבריאות נדרשים בבידוד - כל זאת במקביל לעומס המצטבר על בתי החולים. למעלה מ-1,000 מהם הם רופאים.

מספר הקורבנות מפרוץ הנגיף מתעדכן ב-16 נוספים ועולה ל-8,319 נפטרים לא עלינו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום