בשל המס? הירידה בצריכת משקאות ממותקים

ברשתות השיווק מדווחים על ירידה במכירת משקאות ממותקים עם החלת המס עליהם, אך יחד עם זאת אומרים שייתכן והסיבה היא התפשטות הקורונה. אחת הרשתות: "מי שהרוויח מזה זוהי המדינה, ומי שהפסיד זה הצרכן, שמשלם הרבה יותר"

מאיר שלם | כלכלי 17.1.2022 | 07:32

אילוסטרציה צילום: unsplash

רשתות השיווק מדווחות על ירידה משמעותית של כ- 30%-10% במכירת המשקאות הממותקים, לאחר שהמס על המשקאות נכנס לתוקפו בחודש ינואר האחרון. כך דווח ב"ישראל היום".

ברשתות מציינים שהירידה יכולה להיות בשל כניסת המס החדש, שמרתיעה לקוחות לצרוך כמות גדולה, אך ייתכן וגם כי התפשטות האומיקרון ועונת החורף תרמו להורדת המכירות.

ברשת רמי לוי דיווחו: "בקטגוריית המשקאות המתוקים חלה ירידה כמותית של 20%, אבל מבחינה כספית אין בכך פגיעה בשל המיסוי. בעוד חצי שנה נוכל לדעת מהי השפעת המיסוי".

"מי שהרוויח מזה זוהי המדינה, ומי שהפסיד זה הצרכן, שמשלם הרבה יותר". ברשת הוסיפו כי יש להביא בחשבון את תקופת החורף, שבה יש ירידה טבעית בצריכת המשקאות הממותקים, ואת התפשטות זן האומיקרון - שבגינה יש פחות אירועים ומסיבות.

מנכ"ל רשת ויקטורי, אייל רביד, אמר: "המיסוי על המשקאות המתוקים הביא לירידה של 50% בשבוע הראשון של ינואר, ולאחר מכן זה התחיל להתאזן. כעת, אנחנו מדברים על ירידה של 30% כמותי ו־%10 בכסף לעומת אותה תקופה אשתקד".

"המשקאות ה'טבעיים' כמו פריגת ותפוזינה חווים את הירידה המשמעותית ביותר, קוקה־קולה וקולה זירו מתאזנים ביחד עם פיוז טי. הירידה נובעת בעיקר מחוסר ארצי בזירו, ללא המחסור לא היינו רואים השפעה".

מנכ"ל ובעלי רשת מחסני השוק, שלום נעמן, אמר בשיחה עם "ישראל היום" כי "קטגוריית המשקאות רשמה ירידה של .10% הפדיון ירד". נעמן מציין כי המכירות של מים מינרליים ושל סודה נשארו ללא שינוי, ואומר כי בשבועיים הקרובים תהיה אינדיקציה טובה יותר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום