שביתה בעקבות המאבק ביאיר לפיד; שימו לב לשינויים

‏החרפת מחאת העובדים נגד יאיר לפיד: ועד עובדי משרד החוץ הודיע על שביתה חלקית בשורה של נציגויות במדינות העולם. נציגויות ארה"ב, בוגוטה וטיביליסי לא יטפלו בנושאים של רישום נולד והנפקת דרכון ראשון. נציגויות ישראל במנילה, הודו וקטמנדו לא ינפיקו אשרות עבודה לענפי הסיעוד והחקלאות. החלון הקונסולרי בירושלים יהיה סגור ואיגרות מדיניות לא יתורגמו

חיים שמואלי | חדשות בעולם 17.1.2022 | 12:20

יאיר לפיד צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ועד עובדי משרד החוץ הודיע היום (שני) על שביתה חלקית בשורה של נציגויות במדינות העולם, זאת, במסגרת מאבק העובדים נגד שר החוץ יאיר לפיד.

"אזרחי ישראל היקרים", נמסר מוועד העובדים, "לצערנו, עקב ההתעלמות מפניותינו החוזרות ונשנות למו"מ לא מותירה לנו כל ברירה אלא לנקוט בעיצומים. האחריות לפגיעה באזרחי ישראל רובצת על כתפי מי שבחרו להתעלם מדרישה מוצדקת לאפשר לעובדי משרד החוץ לבצע את מלאכתם בתנאי העסקה הוגנים וראויים".

לכן, הודיעו בוועד, החל מהיום 17/01/2022 ועד להודעה חדשה:

1.כל נציגויות ארה"ב, בוגוטה וטיביליסי לא יטפלו בנושאים של רישום נולד והנפקת דרכון ראשון.

2.נציגויות ישראל במנילה, הודו וקטמנדו לא ינפיקו אשרות עבודה לענפי הסיעוד והחקלאות.

3.החלון הקונסולרי בירושלים יהיה סגור.

‏4. איגרות מדיניות לא יתורגמו ויופצו בשפה העברית בלבד.

בכל סיטואציה הדורשת טיפול חריג ניתן לפנות לוועדת החריגים של ועד העובדים דרך מוקד פניות הציבור של משרד החוץ.

"צר לנו שנאלצנו להגיע למצב הזה, ואנחנו מקווים ששר החוץ, יאיר לפיד, יתעשת במהרה ויביא לסיום המשבר", נמסר מטעם ועד העובדים.

כזכור, לפני כחודש דווח כי עובדי משרד החוץ הפיקו סדרת רשת סאטירית בשם "החליפי", הלועגת לשר החוץ יאיר לפיד, במטרה להציג את חוסר שביעות הרצון שלהם ממנו.

הסדרה, שצולמה במשרד החוץ, כוללת מספר מערכונים, שעבורם נשכר שחקן שמגלם את השר, ושמציג את המתרחש מאחורי הקלעים. זאת במסגרת מאבק העובדים שמוחים כבר זמן מה על פגיעה בזכויות עובדי מערך הדיפלומטיה הלאומי.

הסדרה הופקה לאחר שפרץ סכסוך עבודה תחת הכותרת "הפקרתם אותנו בחוץ", זאת לאחר שהנהלת משרד החוץ דחתה את פניות העובדים לקיום מו"מ הוגן להסכם שכר. העובדים דורשים תקנים נוספים, תשלום על שעות כוננות, מציאת פתרונות לחינוך ילדי שליחים ועוד.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום