'תרופת הפלא' שהביא בנט נגד הקורונה: כמה סירבו לקבלה?

סקר שנערך בישראל בקרב משתמשי 'פקסלוביד', תרופת פייזר שמטרתה למנוע אשפוז או מוות בקרב מאומתים, מצא כי מצבם של 92% מהמטופלים שנטלו את התרופה - השתפר משמעותית תוך שלושה ימים | 6% הפסיקו את השימוש עקב תופעות לוואי | כמה סירבו לקבלה? 

קובי ברקת | בריאות 17.1.2022 | 13:00

מחלקת קורונה ב'הדסה' צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

סקר של מכבי שירותי בריאות בחן את שיפור מצבם של מקבלי תרופת פייזר נגד נגיף הקורונה, הפקסלוביד, את תופעות הלוואי בקרב המשתתפים והאם מטופלים בתרופה התאשפזו בבתי החולים לאחר נטילתה.

מהסקר עולה כי 88% מהמטופלים שקיבלו את התרופה לביתם, דיווחו כי נטלו את התרופה. רק 6% דיווחו שהפסיקו לפני סיום הטיפול - רובם בשל תופעות לוואי, ו-6% דיווחו שלא נטלו כלל את התרופה כשסיבותיהם העיקריות היו בין היתר: חשש מתופעות לוואי, חשש מהתנגשות עם תרופות אחרות ועוד.

38% העידו כי לא סבלו כלל מתופעות לוואי במהלך הטיפול בתרופה. עיקר תופעות הלוואי שדווחו היו טעם מר מתכתי (33%), שלשול (18%) , איבוד חוש טעם/ריח (11%) וכן כאבי שרירים (7%) וכאבי ראש (4%).

עוד עולה מהסקר כי 74% מהמטופלים חשו בשיפור לאחר הטיפול, 25% לא חשו שינוי ורק 1% חש בהחמרה.

60% מאלו שחשו שיפור - חשו הקלה תוך יממה. ההקלה באה לידי ביטוי בעיקר בשיפור בהרגשה הכללית וירידה בחום, הקלה בכאבי ראש ובשיעול. 92% מהמטופלים שחשו הקלה - חשו אותה תוך 3 ימים, 60% כאמור חשו בשיפור משמעותי תוך יממה אחת בלבד.

עורכי הסקר מציינים כי אף מטופל בתרופה לא אושפז במהלך ימי הטיפול או לאחריהם. עד כה טופלו כ-850 חברי וחברות הקופה, ואחוז המסרבים לשימוש בתרופה בקרב המטופלים שנמצאו מתאימים לטיפול עומד על כ-25%. בקופה הדגישו, כי אין מקרי תמותה עד כה בקרב משתמשי התרופה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום