עובדי העירייה חילצו ספר הלכה מהפח וגילו שנותר ללא פגע

עובדי עיריית נוף הגליל חילצו היום ספר הלכה מהפח שזרק בטעות שליח חב"ד, הם גילו לאחר מאמצים שהוא נותר ללא פגע. "זהו קידוש השם" אמר הרב הלפרין, "שעובדי העירייה ברוח מדיניות ראש העיר משקיעים זמן ומשאבים רק כדי להציל ספר הלכה, זו זכות גדולה מאוד לעיר".

משה ויסברג | חדשות בארץ 17.1.2022 | 17:43

פחים צילום: pixabay

סיפור של קידוש השם אירע הבוקר (שני) בעיר נוף הגליל. הרב שמשון הלפרין, שליח חב"ד בעיר, יצא מביתו עם שקית אשפה ביד אחת, וספר הלכה בידו השנייה. הוא פנה לפח האשפה המוטמן, והשליך לתוכו את שקית האשפה. רק אחרי כמה דקות הבחין שמבלי משים השליך לפח גם את ספר ההלכה שהיה בידו השנייה.

הרב הלפרין נחרד ורץ בחזרה לפח. לאכזבתו גילה שהפח המוטמן בנוי בצורה כזו שבלתי אפשרי להוציא את הזבל החוצה, ובטח שלא לנסות להיכנס פנימה. בצר לו, מיהר לפנות לעירייה והתחנן שיעזרו לו להוציא את ספר ההלכה, אחרת יישא על מצפונו את הבזיון הנורא של ספר הקודש המחולל באשפה.

מנהל מחלקת התברואה, דני אלביטר ששמע על המקרה, הורה לצוות התברואה למהר למקום ולבחון מה אפשר לעשות. כאשר הגיע הצוות, גילו שגם עבורם מדובר במשימה מורכבת, והפח המוטמן לא מאפשר שום הוצאת זבל באמצעים רגילים ולכן השתמשו במכשור מיוחד. אחרי מאמצים רבים הצליחו להוציא את הספר החוצה. לתדהמתם ולתדהמת העוברים והשבים שנעצרו ברחוב כדי להביו במחזה הלא שגרתי, הספר היה שלם ללא פגם!

"זהו קידוש השם" אמר הרב הלפרין, "שעובדי העירייה ברוח מדיניות ראש העיר משקיעים זמן ומשאבים רק כדי להציל ספר הלכה, זו זכות גדולה מאוד לעיר".

ראש העיר רונן פלוט בירך את עובדי מחלקת התברואה על המאמץ שהשקיעו וציין כי המסורת היא נר לרגליה של העיר, וחשיבות הצלתו מביזיון של ספר ההלכה שווה כל מאמץ.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום