בנט על קיצור הבידוד: "בגלל העומס הכבד על המשק"

ראש הממשלה נפתלי בנט מתייחס הערב להחלטה על קיצור ימי הבידוד ומבהיר: "מדינת ישראל עומדת עכשיו בפני שיא תחלואת גל האומיקרון". רה"מ נימק את ההחלטה בכך שהתחלואה הגוברת יוצרת מצב של "הרבה מבודדים - והדבר הזה יוצר עומס כבד על המשק" 

קובי ברקת | בריאות 17.1.2022 | 18:28

נפתלי בנט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר ההחלטה לקצר את משך הבידוד למאומתים ולנחשפים אליהם ל-5 ימים במקום 7, מתייחס הערב (שני) ראש הממשלה נפתלי בנט להחלטה ומצהיר: "מדינת ישראל עומדת עכשיו בפני שיא תחלואת גל האומיקרון. לכן אנחנו רואים הרבה מאומתים והרבה מבודדים, והדבר הזה יוצר עומס כבד על המשק". 

"לכן", אמר בנט, "קיבלתי החלטה יחד עם שר הבריאות, מערכת הבריאות ומומחים, לקצר את ימי הבידוד מ-7 ימי בידוד ל-5 ימי בידוד". 

לדבריו ההחלטה תאפשר מחד "להמשיך" לשמור על בריאות הציבור, ומאידך לקיים את הכלכלה בתקופה הזאת "כדי שנעבור את הגל הזה בשלום". 

 

נזכיר, ההחלטה תיכנס לתוקפה ביום רביעי הקרוב 19.1. לפי ההחלטה, מאומתים ישהו בבידוד 5 ימים מלאים, וישתחררו ממנו רק לאחר תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביתית שבוצעה ביום 4 בערב, תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביתית שבוצעה ביום 5 בערב, ובתנאי שאין תסמינים.

מחלימים לא יידרשו עוד באישור רופא לטובת שחרור מבידוד.

לא מחוסנים ולא מחלימים שנחשפו למאומת והם בני פחות מ-60 ולא בקבוצת סיכון, ישהו בבידוד 5 ימים מלאים, ולא יידרשו עוד לבצע בדיקת אנטיגן מפוקחת עם הכניסה לבידוד. החובה לבצע בדיקה מפוקחת בסיום הבידוד - נותרת ללא שינוי.

כמו כן הודיע משרד הבריאות על מתן קדימות לבני 60 פלוס וקבוצות בסיכון: "משרד הבריאות שב ומדגיש כי בשל העומסים שיוצרת תחלואת האומיקרון, מיועדות בדיקות ה-PCR רק לבני 60 ומעלה ולאנשים בסיכון". 

במאמץ לתת קדימות במסירת תוצאות הבדיקה לאוכלוסייה זו, כדי להעניק טיפול תרופתי מהיר במידת הצורך, החל מיום רביעי, מי שאינו נכלל באוכלוסיות היעד (בני 60 פלוס וקבוצות בסיכון), לא יורשה עוד לבצע בדיקת PCR בקופות החולים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום