מסרב להכחיש באופן ברור: נתניהו מתייחס לראשונה לעסקת טיעון

כחלק מאישורו להתקדם לחתימה על הסדר טיעון, בכל ערוצי התקשורת המרכזיים דיווחו הערב - ראש הממשלה לשעבר הסכים לקלון, הדרישה העיקרית של היועמ"ש | בכך, לכאורה, הכדור עובר לפרקליטות | אלא שנתניהו הכחיש את הדיווחים שהודיע שהסכים לקלון ולראשונה אישר את המגעים: "פרסומים כוזבים"

מאיר שלם | פוליטי 17.1.2022 | 21:56

בנימין נתניהו בסיעת הליכוד צילום: ישי ירושלמי

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אישר הערב (שני) בפעם הראשונה את המגעים על עסקת טיעון, בהתייחסותו לדיווחים במהדורות החדשות כי הסכים שיוטל עליו קלון - פרסומים אותם הוא מכחיש, אך לא שהוא מסכים לעצם הקלון.

בכל ערוצי התקשורת דיווחו במהלך הערב כי לאחר שהודיע לעורכי דינו כי הוא מאשר להתקדם על המגעים להסדר טיעון, נתניהו הסכים שהוא יכלול את סעיף הקלון, שבעצם מסיים אם לא יהיו הפתעות - את דרכו בכנסת.

סעיף הקלון הוא דרישת הסף שהציב היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט, שסופג ביקורת קשה מצד השמאלי במפה הפוליטית, טרם החלפת טיוטות של העסקה.

אם אכן נתניהו מסכים לקלון, לכאורה הכדור עובר להכרעת פרקליטות המדינה, האם לקבל את ההסדר ולסיים את הסאגה. ב'חדשות 12' דווח כי ישנם חילוקי דעות בפרקליטות באשר לכדאיות העסקה. בין היתר דנים שם על הקווים האדומים במשא ומתן על ההסדר אם ייכנסו אליו.

ראש הממשלה לשעבר נתניהו הכחיש את הדיווחים כי הודיע שהוא מסכים לקלון, אך לא הכחיש את העובדה שהוא מסכים, ובכך אישר בפעם הראשונה דרך החשבונות ברשתות החברתיות את המגעים לעסקת טיעון.

"בעקבות הפרסומים הכוזבים הרבים אני מבקש להבהיר: רק הודעות מפרקליטי נתניהו או דובריו הן הודעות מהיימנות. כל פרסום אחר איננו נכון", כתב, לאחר שפרקליטיו הוציאו גם הם הודעה: "בניגוד לפרסום, נתניהו לא הודיע שהוא מוכן לקלון".

מנדלבליט מסיים את תפקידו בעוד שבועיים בדיוק, לכאורה שעון הזמן של העסקה. אך גם לאחר שיעזוב , עדיין יש סיכוי שייחתם, כיוון אחרי שפרקליט המדינה עמית איסמן ימלא את תפקידו באופן זמני למשך כחודש, וככל הידוע גם הוא בעד העסקה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום