הנאום ששכנע את זועבי להפיל את חוק הגיוס

האם הנאום שנשא הערב בכיר 'הליכוד' בגנות חוק הגיוס, גרם לחברת הכנסת מסיעת מרצ, לשקול מחדש את הצבעתה ולהפיל במו קולה את החוק? יתכן. את הנאום שנשא הערב לוין במליאה הוא מיקד אליה תוך שהוא מציג טיעונים משכנעים

ארי קלמן | פוליטי 17.1.2022 | 22:29

יריב לוין צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

דקות קודם ההצבעה שהסתיימה בדרמה, כאשר חוק הגיוס נפל בהצבעה בקריאה ראשונה, עלה חבר הכנסת יריב לוין, יו"ר סיעת הליכוד, לנאום במליאה, כשהוא מיקד את נאומו לשכנע את חברת הכנסת ג'אידה רינאווי זועבי להתנגד לו.

חבר הכנסת לוין אמר בנאומו: "הצעת החוק הזו היא בעיניי חרפה וחוצפה שאין למעלה מהן. אדוני היושב ראש, תחת הסיסמא של כביכול שוויון בנטל מביאים לכאן חוק שכל כולו אפליה אחת גדולה".

"אני שואל אותך חברת הכנסת גידא רינאווי", פנה לוין לחברת הכנסת, "איך את מעזה לתמוך בחוק הזה? מה את רוצה, לגייס את כולם? באמת זה מה שאת רוצה? את בעד לגייס את הציבור הערבי לצבא? את הרי לא בעד זה, את הרי לא רוצה".

לוין המשיך ופנה לזועבי שהאזינה לו בקשב רב, "למה את חושבת שיש לך זכות לבוא ולהגיד, אנחנו הציבור הערבי - לא, אבל הם כן, למה? האמונה שלהם פחות טובה מהאמונה שלך? הם לא זכאיים לאמונה שלהם לפחות כמוך?".

"מילא בא בנאדם ואומר כולם צריכים ללכת לצבא, את זה אני עוד יכול להבין. אבל כשבא בנאדם שאומר: אני לא אבל הם כן, את מבינה מה את עושה? אין לך גרם של מצפון?", תהה בפניה.

בהמשך אף העביר מסר מאיים לעברה, "אגב, את לא מבינה שמחר זה יכול להתהפך בדיוק הפוך ומה תגידי אז? איזה הסבר יהיה לך? אני מציע לך ללכת לעשות חושבים, לפחות עם עצמך, ועם הציבור ששלח אותך - כדי לא להביא במו ידייך לכך, שיבוא יום והוא לא רחוק שתבוא כאן הצעה אחרת ולא תהיה לך שום זכות להתנגד לה לומר מילה בעניינה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום