החסיד שהדפיס והפיץ את 'דבר מלכות' הלך לעולמו

מכפר חב"ד מגיעה הידיעה המצערת על פטירת הרב טוביה פלס ז"ל, בן 73, שזכה לעסוק בתחומים רבים בהפצת החסידות, עסק רבות בפעילות הפצת תורתו של הרבי מליובאוויטש בהפצת והדפסת חוברות ה'דבר מלכות'

אברמי פרלשטיין | ברוך דיין האמת 18.1.2022 | 09:15

הרב טוביה פלס ז"ל צילום: באדיבות עדכוני חב"ד

ברוך דיין האמת: הבוקר הלך לעולמו החסיד הרב טוביה פלס ז"ל מחשובי חסידי חב"ד, מגדולי מפיצי תורת הרבי מליובאוויטש זצ"ל, שנפטר הבוקר לבית עולמו בביתו בכפר חב"ד, והוא בן 73 בפטירתו.

ר' טוביה נולד בי"ב אב תש"ח, לימים התגייס לצה"ל ואף שימש כשומר ראשו האישי של ראש הממשלה הראשון מר דוד בן גוריון, עובדה שסייעה לו בהפצת המעיינות חוצה, עד לחוצה שאין חוצה ממנו.

לאחר שהתחנך בישיבות תומכי תמימים בארה"ק, נסע לשנת ה'קבוצה' לניו יורק. בשבת חזון בשנת תש"ל, הורה לו הרבי בהתוועדות לנסוע לשליחות הראשונה שלו בארה"ק, להסתובב בכל בסיסי ומחנות צה"ל בחזית המלחמה (מלחמת ההתשה) ולהביא להם מסר של עידוד וברכת הצלחה אישית מהרבי במסירות נפשם להגנה על העם והארץ. הרבי מסר בידו בקבוק 'משקה' ואף הורה לחלק להם 'תפילין' על חשבונו על מנת שיניחו שם בחזית.

במהלך שנות חייו, עסק במבצעים של הרבי מליובאוויטש בכל מאודו ונפשו, והיה דבוק ומקושר בצורה שאין דומה לה ברבי, וזכה לקבל הוראות רבות, מכתבים ומענות, בחייו האישיים, בחיי משפחתו אותה הקפיד להביא אל הרבי מידי שנה בשנה, בתחומי הפעילות שלו והפצת המעיינות בכל רחבי הארץ.

בשלושים השנים האחרונות, להדפיס את חוברות ה'דבר מלכות', הכוללות את תורתו של הרבי, ולהפיצם במאות מיליוני עותקים בכל רחבי העולם. זכות נדירה זכה, שהרבי עודד ואישר את הפעולה הזו, ואף הורה להדפיס במיוחד את חוברת י"ב של הדבר מלכות, וחילק אותה בידו הקדושה לכל אחד מהחסידים. 

מכריו מספרים כי ר' טוביה לא חת מאיש, שום דבר לא עמד בדרכו כשזה הגיע לכבוד של הרבי, ולפרסום תורתו, הוא היה דבוק ומקושר בעבותות אהבה לרבי, ונסע אליו בכל עת מצוא.

הותיר אחריו את משפחתו החשובה בנים ובנות וצאצאים, בין בניו ר' שלמה פלס איש המבצעים של חב"ד העולמית ואחראי הביטחון וההצלה של שלוחי חב"ד בעולם, ר' יוסי פלס מפליישמן פלס הפקות

מסע הלוויה הבוקר (שלישי) בשעה 11:30 מביתו, ברחוב דבר מלכות 10 בכפר חב"ד, ובשעה 14:00 בצהריים מבית ההלוויות שמגר בירושלים, וייטמן בחלקת חב"ד במרומי הר הזיתים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום