זינוק במכירות רכבי יוקרה בישראל: "שנת שיא"

שוק המכוניות היוקרתיות בארץ שבר שיא והמכירות זינקו ב-88%, זאת למרות המשבר הכלכלי שנוצר בשל התפשטות נגיף קורונה, בעוד העלייה בכלליות של רכבים עלתה הרבה פחות. יבואני הרכבים אומרים: "מי שבעבר פחות קנו רכבי יוקרה, מרשים אותם היום לעצמם כפיצוי"

מאיר שלם | רכב ותחבורה 19.1.2022 | 13:28

אילוסטרציה צילום: pixabay

זינוק משמעותי נרשם במכירת רכבי היוקרה בישראל בשנה האזרחית האחרונה, למרות הקושי הכלכלי שנוצר בשל משבר נגיף הקורונה שעדיין בארץ. כך דווח הבוקר (רביעי) ב"ישראל היום".

בעוד שכלל שוק הרכב גדל בשנת 2021, ב-35% קטגוריית רכבי היוקרה גדלה בכ־88%. כך, לפי איגוד יבואני הרכב, זינקו מכירות המותג פרארי , ב-166.7% מזרטי ב-100% ואלפא רומיאו ב-95.1%.

"העיכוב באישור אגרת הרישוי של משרד התחבורה גרם לעיכוב במסירות בינואר", אמר שי פלדמן, מנכ"ל "סמלת", "אבל אנחנו מעריכים שהמגמה הזו תמשיך גם החודש. למותג פרארי, למשל, זו הייתה שנת השיא בישראל".

ש"כתוצאה מהקורונה, הוצאות רבות כמו טיולים ונופשים בחו"ל קטנו, ומי שפחות קנו בעבר רכבי יוקרה מרשים אותם לעצמם כפיצוי. נוסף על כך, אם בעבר כל אקזיט היה נחלתם של בעלי מניות ובכירים, כעת משולבים דרגי ביניים וזה הביא קהלים חדשים".

לגבי המחירים, אומר פלדמן, "יש עליות לא משמעותיות בכל שוק הרכב, אבל מצד שני השקל התחזק. האתגר הגדול היום הוא פחות בעליות המחירים ויותר בייצור. ההערכה היא שאם 2021־ב לא היו בעיות בייצור, שוק הרכב בארץ יכול היה להגיע 350,000־ל מסירות".

גם ארז טרופן, סמנכ"ל שיווק ומכירות של "חברת המזרח לשיווק מכוניות", מספר על צמיחה בשוק רכבי יוקרה, כולל הפנאי והשטח. "אצלנו התחום צומח כבר כמה שנים בשיעור דו־ספרתי, בכל שנה. כך גם היה ,2021־ב למרות משבר השבבים שהאט את הקצב בחודשי השנה האחרונים", הוא אומר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום