השלג מתפשט: תמונת מצב - כך ישראל מתמודדת עם גל הקור

שלג ירד הערב בירושלים, רמת הגולן והרי הגליל | שינויים ביום הלימודים במספר יישובים | נשבר שיא צריכת חשמל | שיבושים בתנועת הרכבות | כבישים נחסמו | גשמים חזקים ברחבי הארץ | מפלס הכנרת עלה והתחזית לימים הקרובים

חיים שמואלי | מזג האוויר 19.1.2022 | 22:03

שלג בקיבוץ מנרה צילום: מנרה לודג'

שלג קל ירד הערב (רביעי) במספר אזורים בירושלים. במהלך השעה האחרונה ירדו פתיתים ראשונים בבירה, מפלסות השלג הוצאו והחלו לפזר מלח בכבישים על מנת להשאיר את הצירים פתוחים.

לאור הסיכוי הגבוהה להיווצרות קרח בכבישים ובמדרכות, עיריית ירושלים הודיעה כי הלימודים בעיר יתחילו מחר בשעה 9:00.

במהלך היום ירד שלג גם ברמת הגולן וגם בהרי הגליל. בעקבות כך, המועצה האזורית גולן הודיעה כי בצפון רמת הגולן לא יתקיימו לימודים גם מחר.

בתוך כך, חברת החשמל הודיעה כי נשבר שיא צריכת החשמל בחורף של כל הזמנים והוא עמד הערב על 1,4735 מגה וואט. השיא הקודם, בחורף 2020, עמד על 1,3182 מגה וואט.

בשל העומסים על החשמל ישנם שיבושים בתנועת הרכבות. בטבעת השרון מושבתים קווי הרכבת, כשבאחת הרכבות מרעננה להרצליה חיכו לחילוץ יותר מ-100 דקות,. כך גם נחסמו מספר כבישים בצפון הארץ בשל מזג האוויר.

מלבד הופעת השלג במספר אזורים, גם גשמים חזקים ירדו ברחבי הארץ. בשעות אחרי הצהריים התפשטו הממטרים לאזור המרכז וצפון הנגב, וברוב אזורי הארץ מנשבות רוחות חזקות וימשיך להיות קר.

ברשות המים עדכנו כי מפלס הכנרת עלה מהבוקר ב-1.5 ס"מ, וכי הזרימות בנחלי אגן ההיקוות התחזקו במהלך היום.

על פי תחזית מזג האוויר, הלילה עדיין צפוי גשם מקומי, ברובו קל. בהרי הצפון והמרכז יירד שלג קל. במהלך הלילה יתמעטו המשקעים וייפסקו. הרוחות ייחלשו בהדרגה. מחר בבוקר יש חשש להיווצרות קרח על הכבישים בהרי הצפון והמרכז. יהיה קר מן הרגיל בעונה, ובלילה תיתכן קרה באזורים המועדים לכך. ביום שישי יעלו מעט הטמפרטורות אך עדיין יהיה קר מן הרגיל. בשבת תחול עוד התחממות קלה בהרים.

שלג בקיבוץ מנרה צילום: מנרה לודג'
 
שלג בקיבוץ מנרה צילום: מנרה לודג'
 
שלג בקיבוץ מנרה צילום: מנרה לודג'
 
שלג בקיבוץ מנרה צילום: מנרה לודג'

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום