הקהילה באבל: המנהיג בן ה-92 הלך לעולמו

הקהילה היהודית בארגנטינה מדווחת בצער רב על הסתלקותו של החכם הגאון הצדיק רבי משה מוהדב ז"ל (92), מנהיג קהילת 'שערי תפילה' בבואנוס איירס, אישיות רוחנית מיוחדת שקירבה אלפים לתורה ומצוות

יענקי פרבר | ברוך דיין האמת 20.1.2022 | 07:47

רבי משה מוהדב ז"ל צילום: באדיבות המצלם

הקהילה היהודית בבואנוס איירס - ארגנטינה אבלה לאחר הסתלקותו של הגאון הצדיק רבי משה מוהדב ז"ל.

המנוח נולד בארגנטינה להוריו יצחק ובעייא ע"ה שהיגרו מדמשק לארגנטינה בשנת 1920, הוא החל את דרכו בקודש אצל חכם הגאון רבי אליהו סולי זצ"ל, ובהמשך הפך להיות חתנו עם נישואיו לביתו מרת רוזה ע"ה.

במשך שנים רבות רבי משה ז"ל היה אחראי על מערך השחיטה של קהילת 'יסוד הדת', ושל קהילת יהודי סוריה 'בני חלב' בראשות החכם הגאון רבי יצחק שחיבר זצ"ל.

במשך עשרות שנים העמיד מאות תלמידים בקהילת 'יסוד הדת', בישיבת 'חפץ חיים' ובקהילת 'אדרת אליהו' בבואנוס איירס. בשנים אלו שימש גם כשד"ר לטובת המוסדות בקהילות חו"ל שלא על מנת לקבל פרס.

בעשרים השנים האחרונות קיבל על עצמו את הנהגת קהילת 'שערי תפילה' של עדת הדמשקאים בבואנוס איירס.

החכם זצ"ל היה 'משכיל אל דל' וסייע בסתר לעשרות נזקקים יתומים ואלמנות, שימש לתל תלפיות לכל נדכא ונצרך, היה ידוע בכוח תפילותיו וברכותיו.

השאיר אחריו את בנו רבי יצחק, רב קהילת 'ים התורה' בניו יורק, בנו רבי אליהו, ראש כולל מהרח"ו בצפת, בנו רבי דניאל ראש ישיבת 'אחדות ישראל' בארגנטינה. את בתו הרבנית נעמי אשת הרב דוד זאיד רב במקסיקו, הרבנית לאה אשת הרב אברהם בנשימול רב קהילה 'מרטינס' בצפון בואנוס איירס, הרבנית אסתר אלמנת ר' דניאל סעדיה ז"ל, והרבנית מרים אשת רבי אברהם ששון מסופרי הסת"ם החשובים בבואנוס איירס.

הלוויתו תצא היום מבית הלוויות של קהילת 'אמיה', לבית החיים של קהילת 'בני אמת' ליוצאי דמשק.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום