השלג ממשיך להיערם: בתי הספר שימשיכו להיות סגורים

שלג המשיך לרדת הלילה (רביעי) בהרי הגולן, שם החלו בהכנות לקראתו, כבר אתמול. בהתייעצות שקיים ראש המועצה עם גורמים ביטחוניים ושירותי החזאות הוחלט להשאיר את בתי הספר באזור סגורים

יוסי ריינר | מזג האוויר 20.1.2022 | 09:30

שלג בצפון רמת הגולן צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

הסערה בעיצומה: היום (חמישי) יימשך הקור העז וגשם מקומי יירד ברוב חלקי הארץ. מערכת השלג שהחלה בצפון רמת הגולן התרחבה גם למקומות מפתיעים אחרים כמו הישוב הדרוזי בית ג'אן שבגליל העליון, שמורת הר מירון, הישוב קידה שבבנימין ובהר בעל חצור - ההר הגבוה ביותר בשומרון (1,016 מ').

הטמפרטורות הנמוכות השאירו על הכבישים, תחת מעטה השלג, שכבת קרח עבה, המסכנת את משתמשי הדרך ועלולה לגרום להחלקות בלימה לקויה ועוד. באזורים אחרים יש כמויות בוץ גדולות וסחף על הכבישים, בהתאם לזאת קיים ראש המועצה התייעצות עם גורמים ביטחוניים, שירותי החזאות וצוות המועצה, והחליט כי גם היום בתי הספר באזור יהיו סגורים, והורה להמשיך להימנע מקיום הסעות מהיישובים שצוינו, פעילות פנאי, תחבורה ציבורית בקווים שבאזור המושלג.

המועצה האזורית גולן עדכנה כי "לאחר יום לבן ויפה אנו נערכים ללילה וליום לבן אף יותר. לאורך היום קיימנו מספר הערכות מצב בהשתתפות כלל הגורמים, בהם נתיבי ישראל, משטרת ישראל, גורמי ביטחון אזוריים ונציגי צה"ל".

"לאור התחזית הקיימת להמשך הערב ולמחר הכוללת טמפרטורות נמוכות מאוד, קרח ובוץ על הכבישים והשלג הצפוי להיערם במהלך הלילה, החליט ראש המועצה בהתייעצות עם גורמי המקצוע השונים ולאחר קבלת אישור משרד החינוך, על סגירת בתי הספר: אביטל, ילקוט רועים, ובתי הספר בקשת".

בנוסף, מעדכנים במועצה, יבוטלו הסעות בתי הספר אל ומהישובים הבאים כולל הסעות לחינוך המיוחד: נווה אטיב, נמרוד, אודם, אלרום, מרום גולן, עין זיוון, אורטל, שעל, קלע אלון, רמת טראמפ, קדמת צבי, אלוני הבשן וקשת. בתי הספר שיסגרו יפעלו במתכונת של למידה מרחוק. מערכות החינוך לגיל הרך יופעלו במתכונת פנים יישובית על בסיס כוח אדם מהיישוב ועבור ילדיי היישוב בלבד.

בתחבורה הציבורית יחולו שינויים בקווים, בהם יש להתעדכן מול מוקד גולן ודף הפייסבוק של המועצה. תוכניות פנאי וחוגים בצפון הגולן לא יפעלו מחר. החסימות בכבישי הגולן יתבצעו ע"י משטרת ישראל. במועצה מבקשים כי "עד פתיחת הצירים אנא הימנעו מהגעה לאזור". 

החסימות המשטרתיות מתקיימות בנקודות הבאות:

כביש 999 צומת שיאון לצפון.

כביש 98 צומת הבשן לצפון.

כביש 91 צומת קדמת צבי לצפון.

כביש 959 מצומת גונן לצומת וואסט.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום