התחזית של ביידן על רוסיה: "יקבלו עונש שהם לא חלמו עליו"

לאחר ששוחח מספר פעמים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מנוי וגמור כי רוסיה תפלוש לאוקראינה ומזהיר כי התגובה האמריקנית תהיה קשה מנשוא

יענקי פרבר | חדשות בעולם 20.1.2022 | 10:58

ולדימיר פוטין וג'ו ביידן צילום: דוברות הקרמלין

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן טוען כי רוסיה תפלוש לאוקראינה, הוא הזהיר מפני השלכות כלכליות משמעותיות במקרה של פלישה כזו. ביידן אמר ש"פלישה קלה" תגרור תגובה פחותה מאשר פלישה בקנה מידה מלא לאוקראינה.

"אני לא כל כך בטוח שהוא בטוח מה הוא הולך לעשות. הניחוש שלי הוא שהוא יפלוש, הוא חייב לעשות משהו", אמר ביידן, שתיאר מנהיג שמחפש רלוונטיות בעולם פוסט-סובייטי. "הוא מנסה למצוא את מקומו בעולם בין סין למערב".

התחזית של ביידן לפלישה היא גמורה, מאחר ופוטין צבר מעל 100,000 חיילים לאורך גבול אוקראינה.

לאחר ששוחח עם פוטין פעמיים בחודש שעבר, אמר ביידן כי הוא מאמין שפוטין הבין היטב את ההשלכות הסנקציות הכלכליות שהוא מתכונן לנקוט.

"הוא מעולם לא ראה סנקציות כמו אלו שהבטחתי שיוטלו אם הוא יזוז", אמר, והוסיף שרמת הענישה תהיה תלויה איך נראית הפלישה של רוסיה. "זה דבר אחד אם זו תהיה פלישה קלה, בסופו של דבר נצטרך לבדוק על מה לעשות ומה לא לעשות"

"אבל אם הם באמת יעשו את מה שהם מסוגלים לעשות עם הכוחות שנצברו על הגבול, זה יהיה אסון עבור רוסיה אם הם יפלשו לאוקראינה. שבעלי בריתנו ושותפינו מוכנים להטיל עליה סנקציות חמורות ומשמעותיות, פגיעה ברוסיה ובכלכלה הרוסית", אמר.

פקיד אוקראיני אמר למתיו צ'אנס ברשת CNN כי הוא "מזועזע מכך שנשיא ארה"ב ביידן מבדיל בין פלישה לפלישה, ביידן הציע שפלישה קלה לא תפעיל סנקציות על רוסיה, זה נותן אור ירוק לפוטין להיכנס לאוקראינה להנאתו", הוסיף הבכיר. הפקיד האוקראיני אמר שמעולם לא שמע ניואנסים כאלה מהממשל האמריקני לפני כן.

ה-CNN דיווח, בכירים בארה"ב שנפגשו לאחרונה עם עמיתיהם הרוסים יצאו מהשיחות כשהם לא בטוחים אם מישהו מלבד פוטין באמת יודע מה הוא מתכנן לעשות. התחזית של ביידן הגיעה לאחר שנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי עודד ביום רביעי אל האוקראינים לא להיכנס לפאניקה ולהירגע בגלל החשש מפלישה רוסית אפשרית

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום