פורטוגל תאפשר למצביעים עם קורונה לצאת מהבית ביום הבחירות

פורטוגלים עם קורונה או כאלה שנמצאים בבידוד עקב חשיפה לנגיף, יורשו לעזוב את הבית כדי להצביע בבחירות מהירות ב-30 בינואר, כך הודיעה הממשלה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 20.1.2022 | 13:04

נערים בתור לחיסון צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

פורטוגל הודיעה כי תאפשר לנדבקי קורונה לצאת להצביע בבחירות, פורטוגל, שכמעט 90 אחוזים מ-10 מיליון אזרחיה מחוסנים במלואם, דיווחה על שיא יומי של 43,729 נדבקים שנבעו מהגרסה המתפשטת במהירות של אומיקרון.

האשפוזים והתמותה בבתי החולים נותרו הרבה מתחת למספרים שנראו בגלים הקודמים. שרת הפנים פרנסיסקה ואן דונם אמרה במסיבת עיתונאים שמצביעים בבידוד יכולים להגיע לקלפיות ב-30 לינואר רק בין השעות 18:00-19:00, והפצירה באלה שלא נדבקו ללכת לפני השעה הזאת.

ההמלצה אינה מחייבת. אך הם חייבים ללבוש מסכת פנים, לשמור על מרחק חברתי ויכולים לצאת מהבית רק כדי להצביע. צוות העובדים בקלפיות יקבל ציוד מגן. "אנחנו צריכים לאפשר לכולם להצביע בבטחה", אמרה ואן דונם, וביקשה מהמבודדים לא לנסוע בתחבורה ציבורית לקלפי אלא ללכת ברגל או להשתמש ברכב שלהם במקום זאת.

ראש רשות הבריאות גרייס פרייטאס אמר, כי לא יהיו אזורים ייעודיים עבור אלה עם קורונה שיבואו להצביע, והם לא יידרשו להציג הוכחה למצבם הבריאותי בקלפיות. "הפתרון הזה של פרק זמן ייעודי לאנשים האלה להצביע ימנע, לא לגמרי, אבל ימזער את הסיכון להידבקות", אמר פרייטאס.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום