ביהמ"ש ביטל את העונש המגוחך שקיבל ניאו נאצי

בית המשפט לערעורים בלסטר ביטל עונש מגוחך שקיבל ניאו נאצי שהואשם בעבירות טרור ונדרש לקרוא ספרות קלאסית בעונש. בית המשפט המיר את עונש המאסר על תנאי לשנתיים מאסר בפועל

יענקי פרבר | חדשות בעולם 20.1.2022 | 17:57

אילוסטרציה צילום: unsplash

בן ג'ון, בן 22, ניאו נאצי שהורשע וקיבל עונש מגוחך של לקרוא ספרות קלאסית, ירצה עונש מאסר של שנתיים לאחר שבית המשפט לערעורים בלסטר ביטל את עונש המאסר על תנאי, והמיר את העונש למאסר בפועל.

בן ג'ון, שתואר כעליון לבן עם אידיאולוגיה ניאו-נאצית, נידון לשנתיים מאסר על תנאי בבית המשפט לסטר באוגוסט האחרון לאחר שהורשע בעבירות טרור. המשטרה מסרה כי הצעיר בן ה-22 צבר יותר מ-67,000 מסמכים, כולל ספרות לייצור פצצות וחומרים אנטישמיים.

השופט טימותי ספנסר, הגיע למסקנה שהפשע הוא "מעשה איוולת של גיל העשרה", וקבע באופן מביש שג'ון יכול להישאר מחוץ לכלא כל עוד הוא קורא קלאסיקות מאת וויליאם שייקספיר במקום חומרים מהימין הקיצוני.

אך בית המשפט לערעורים שינה את גזר הדין, לאחר שארגונים יהודיים, כינו את המאסר על תנאי כ'פתטי'.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ארגונים יהודיים כינו את תוכנית העונש של קריאת הספרים של בית המשפט "קלה יתר על המידה", במהלך דיון שהתקיים לאחרונה ב-6 בינואר, השופט פנה לג'ון שדיווח על רשימת הקריאה שלו, "נהניתי משייקספיר", השופט ענה "ובכן אני מוצא את זה מעודד".

התובע הכללי של בריטניה, אלכס צ'ילק, לא השתכנע "עכשיו אנחנו יודעים שתוך שבוע לאחר שנתן הבטחה כנה לשופט, הוא חזר להתעניין בימין הקיצוני", אמר לבית המשפט. "הוא התחיל לחבב פוסטים נאציים באינטרנט ופעילות קיצונית אחרת חמישה ימים לאחר שהבטיח לשופט שהוא שם את זה מאחוריו", הוסיף. "חלק מהחומרים שהוא קרא, הוא נכנס אליהם לאחרונה כמו החודש, והם מטרידים מאוד".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום