התגלית שמצא חובב העתיקות מעפולה מתחת האדמה

יונתן לוי, תושב עפולה חובב עתיקות מושבע רכש לעצמו גלאי מתכות ומצא באמצעותו אבזם של חייל בריטי שנלחם במלחמת העולם הראשונה, "זה דבר נדיר שלא מוצאים כל יום", סיפר לוי בהתרגשות

יוסי ריינר | מעניין 20.1.2022 | 07:37

ממצאים היסטוריים צילום: יונתן לוי

תושב עפולה יצא לחפש עתיקות וחזר עם אבזם שהיה שייך לחייל בריטי שנלחם בארץ במלחמת העולם הראשונה,  "כשהחזקתי את הפריט הזה בידיים התרגשתי מאוד, כמעט התעלפתי" סיפר בהתרגשות יונתן לוי תושב עפולה וחובב עתיקות מושבע ל- 'n12'.

הכל החל כשלוי, תושב העיר עפולה החליט לרכוש לעצמו גלאי מתכות משוכלל, והחליט לנסות את מזלו בגילוי עתיקות כשלצורך זה נסע לאזור ניר צבי הסמוך ללוד.

לוי הפעיל את הגלאי ואז החל לשמוע צפצופים חזקים המעידים על גילוי מתכת כלשהי הנמצא מתחת האדמה, הוא החל לחפור מעט ונדהם לגלות אבזם ישן מנחושת של חגורה עם סמל של שני נחשים, לוי החל להתחקות אחר מוצאו של פריט המתכת המעניין, נרגש היה לשמוע כי מחזיק פיסת היסטוריה בידו, והאבזם המדובר שייך לחייל בריטי שלחם באזור נגד הטורקים, נוסף לזה מצא לוי פתורים של מדים אשר היו שייכים לחיילים בריטים.

גן ארז, מנהל קבוצת "מתכות ישראל' בפייסבוק, הסביר ל- n12 כי מדובר באבזם של חגורת לוחם בריטי שנלחם נגד הטורקים בשנת 1917 במהלך מלחמת העולם הראשונה. "היו הרבה קרבות קשים בין החיילים הבריטים, הקנדים והניוזילנדיים נגד הצבא הטורקי ששלט בארץ. בזכות אותם חיילים מדינת ישראל הוקמה מאוחר יותר, להערכתי יש ברחבי הארץ עוד מזכרות מאותן קרבות שלא אותרו. כל פעם זה מרגש למצוא פריטים כאלה וללמוד על ההיסטוריה של ישראל".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום