ברקע המתיחות עם רוסיה: סיוע צבאי אמריקאי הגיע לאוקראינה

ציוד לחימה אמריקאי בשווי 200 מיליון דולר הגיע לאוקראינה זאת על רקע ביקורו של שר החוץ האמריקני, אנטוני בלינקן, בקייב השבוע. אוקראינה ובנות בריתה מהמערב חוששות מתקיפה רוסית קרבה לאחר שמאות אלפי חיילים רוסים שנאספו בימים האחרונים בגבול המדינה. הפרטים 

יענקי פרבר | חדשות בעולם 22.1.2022 | 19:15

חלק מהטנקים בגבול צילום: צילום מסך

המשלוח הראשון של חבילת הסיוע של ארצות הברית בסך 200 מיליון דולר לאוקראינה הגיע לקייב, כך מסרה שגרירות ארה"ב.

המשלוח הגיע לאחרביקורו של שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן בקייב השבוע, על רקע החשש של אוקראינה ובעלות בריתה המערביות מפני עשרות אלפי חיילים רוסים שנאספו בגבול עם אוקראינה. רוסיה מכחישה שהיא מתכננת מתקפה צבאית חדשה.

"ארצות הברית תמשיך לספק סיוע כזה כדי לתמוך בכוחות המזוינים של אוקראינה במאמץ המתמשך להגן על ריבונותה ושלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה מפני תוקפנות רוסית", פרסמה שגרירות ארה"ב בקייב בפייסבוק ביום שבת.

שר ההגנה של אוקראינה הודה לארה"ב על הסיוע. בינתיים, המדינות הבלטיות אסטוניה, לטביה וליטא שלחו טילים נגד טנקים ונ"מ מתוצרת ארה"ב לאוקראינה בצעד שבלינקן אמר כי וושינגטון תומכת במלואה.

"זירזתי והרשיתי ואנו תומכים באופן מלא בהעברות של ציוד הגנתי של נאט"ו, אסטוניה לטביה ליטא מספקת לאוקראינה ציוד, כדי לחזק את יכולתה להגן על עצמה מפני התוקפנות הבלתי מעוררת וחסרת האחריות של רוסיה", צייץ בלינקן בטוויטר.

דמיטרי פסקוב, דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, תיאר בתחילת השבוע את אספקת הנשק המערבית לאוקראינה כמסוכנת ביותר ואמר כי הם "לא עושים דבר כדי להפחית את המתיחות".

המערב דחה את הדרישות העיקריות של מוסקבה - הבטחות מנאט"ו כי אוקראינה לעולם לא תתווסף כחברה, כי לא ייפרס נשק ברית ליד גבולות רוסיה וכי היא תמשוך את כוחותיה ממרכז ומזרח אירופה.

פגישה בין בלינקן לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב שהתקיימה ביום שישי, הסתיימה ללא פריצת דרך.

מתיו בריזה מהמועצה האטלנטית אמר לרשת אל ג'זירה, כי צבירת החיילים לאורך גבול אוקראינה היא "מהלך צבאי חסר תקדים בזמן שלום", הוא מאמין שהמלחמה אינה "התוצאה המועדפת של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין".

"פלישה בקנה מידה עולה ביוקר. זה מסוכן כי יהיו גם הרבה קורבנות רוסים, והצבא האוקראיני מצויד הרבה יותר מאשר ב-2014", אמר לאל-ג'זירה.

המועצה האטלנטית היא צוות חשיבה בתחום עניינים בינלאומיים. והיא מספקת פורום למנהיגים פוליטיים, עסקיים ואינטלקטואליים בינלאומיים. היא מנהלת מרכזים הקשורים לביטחון בינלאומי ולשגשוג כלכלי עולמי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום