מקורב למנדלבליט: "נתניהו בא על הברכיים"

מקורב למנדלבליט טען לפרשן הארץ כי "נתניהו בא על הברכיים" כדי לבקש הסדר טיעון. עוד טוען המקור המשפטי כי היועמ"ש חשש שהתארכות המשפט יוביל לחורבן הבית למערכת ולכן החליט ללכת על הסדר

מאיר גלבוע | פוליטי 22.1.2022 | 20:49

אביחי מנדלבליט/בנימין נתניהו צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

פרשן 'הארץ' יוסי ורטר מצטט מקור משפטי המקורב ליועמ"ש לממשלה מנדלבליט שאומר כי נתניהו "בא על הברכיים" כדי לבקש הסדר טיעון - למרות שתומכיו מנסים לצייר זאת אחרת. המקורב גם מסביר את המניע שהוביל את היועמ"ש ללכת על הסדר טיעון.

"נתניהו בא על הברכיים", אמר לי מקור משפטי בכיר שמקורב ליועץ המשפטי לממשלה, "אין כאן מצב סימטרי. זה אינו תיק אזרחי שבו שני מתדיינים מנסים להגיע לעמק השווה. זו מדינה מול נאשם", כך כותב פרשן 'הארץ'.

על רקע הנרטיב הנפוץ בסביבת תומכי נתניהו על קריסת התיקים, טוען אותו מקור משפטי מקורב ליועמ"ש כי "התביעה מרגישה בסך הכול בנוח מהתקדמות המשפט. בתיק 4000 עליה להוכיח כי ביבי ערך בפועל את אתר וואלה, ובתמורה נתן הקלות רגולטוריות לבעלים. את החלק הראשון במשוואה, ביססו אילן ישועה וניר חפץ; החלק השני יתברר לאחר עדותו של שלמה (מומו) פילבר, עד המדינה השני".

מקורבו של מנדלבליט מסביר מה הניע את היועמ"ש לממשלה ללכת על עסקת טיעון: "אם יש משהו שמנדלבליט לא צפה מראש, זה התארכות המשפט". לדבריו, "הסלחנות אין־קץ שמגלים השופטים כלפי צוות ההגנה הביאה אותו למסקנה שפסק דין חלוט, פוסט־העליון, זה עניין של חמש־שש שנים. כפול מכפי שהעריך בתחילת הדרך".

"עד אז" העריך מנדלבליט, "יהיו שתי מערכות בחירות לפחות. נתניהו יהיה רשאי להתמודד. אם יצליח להקים ממשלה, משמעות הדבר היא אדמה חרוכה. חורבן הבית. גם זה שיקול שמדריך אותו, לא רק 'ניקוי השולחן'".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום