בנט בפתח ישיבת הממשלה: "ההילולה במירון כבר תיראה אחרת"

בפתח ישיבת הממשלה השבועית התייחס ראש הממשלה בנט להסדר פיצויים למשפחות נפגעי מירון שעולה היום לאישור השרים ביוזמת שר האוצר ושר המשפטים ואמר כי "מדובר על מקרים הומניטריים קשים מאוד, משפחות שהגיעו ממש לפת לחם, וממשלת ישראל מושיטה להן יד"

מאיר גלבוע | פוליטי 23.1.2022 | 12:35

נפתלי בנט במסיב"ע צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

בפתח ישיבת הממשלה השבועית, התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט להסדר הפיצויים למשפחות נפגעי אסון מירון שיובא היום לאישור הממשלה. בנט אף הבהיר כי ההילולה השנה במירון "כבר תיראה אחרת".

"הממשלה הזאת עושה היום תיקון גדול ביחס להתנהלות העבר", אמר רה"מ. לדבריו, "אנחנו נאשר היום מתווה פיצויים של כחצי מיליון שקלים לכל משפחה שאיבדה את יקיריה באסון.

בנט התייחס למצבן של משפחות הנפגעים: "מדובר על מקרים הומניטריים קשים מאוד, משפחות שהגיעו ממש לפת לחם, וממשלת ישראל מושיטה להן יד. המדינה לוקחת אחריות, עוד לפני מסקנות ועדת החקירה הממלכתית, שיכולות עוד לקחת זמן".

בהתייחסו לקיום הילולת ל"ג בעומר במירון אמר בנט כי השנה "ההילולה במירון כבר תיראה אחרת. אנחנו נאפשר לקיים אותה בצורה בטוחה. מי שעולה למירון – לא צריך לסכן את חייו. אני סומך על שר הדתות, ועל שאר השרים בהקשר הזה".

"הפיצויים לא יחזירו את 45 האנשים שנהרגו שם", הדגיש רה"מ, "אבל לפחות יסייעו למשפחות לעבור את התקופה הכול כך קשה הזאת".

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי היום יובא לאישור הממשלה מתווה הפיצויים לנפגעי מירון. על פי סיכום בין שר האוצר לשר המשפטים יוענק פיצוי ל-43 המשפחות שקרוביהן נהרגו באסון מירון.

במסגרת המתווה מוצע להעניק סכום של כ-500 אלף שקלים למשפחה כסיוע ראשוני. ככל שיתקיימו הליכים משפטיים, יקוזזו סכומים אלו מהסכומים שיפוצו המשפחות. במתווה נקבע מי יהיה הגורם המפצה.

ההצעה גובשה על ידי מנכ"ל משרד המשפטים עו"ד ערן דוידי, באישור החשב הכללי והגורמים המשפטיים במשרדי האוצר והמשפטים.

שר האוצר אביגדור ליברמן: "האסון שאירע במירון הוא בסדר גודל לאומי ואת תחושת האובדן והכאב הקשים חוות קודם כל המשפחות ואיתן כל מדינת ישראל. מתווה הסיוע הכלכלי שגיבשנו למשפחות הכרחי וחשוב, זאת בנוסף לקמת ועדת החקירה הממלכתית שמבצעת את עבודתה גם בימים אלה. את הכאב לא ניתן לבטל ואת הקורבנות לצערנו לא ניתן להשיב אך נעשה כל שביכולתנו לתת את המענה המקסימלי למען המשפחות ונפעל בכל אמצעי הזהירות בכדי למנוע את האסון הבא".

שר המשפטים גדעון סער: "האובדן העצום שחוות 45 משפחות בישראל וביהדות התפוצות אינו בר פיצוי. המעט שיכולה לעשות הממשלה היא לדאוג שהמקרה לא יחזור על עצמו ולסייע כלכלית למשפחות שנפגעו. המתווה שהנחנו היום על שולחן הממשלה נותן סיוע מיידי באופן המקל, עד כמה שניתן, על המשפחות".

יוזם חוק הפיצויים למשפחות נפגעי אסון מירון, ח"כ יעקב אשר: "אני מברך את שר המשפטים גדעון סער על ההחלטה לקדם עם משרד האוצר מתווה פיצויים למשפחות נפגעי האסון במירון, כפי שסוכם בשיחתנו לפני שלושה שבועות לאחר הדיון בוועדת השרים בהצעת החוק שהגשתי. מוטב מאוחר מלעולם לא, זו חובתה של המדינה למשפחות שזכאות לקבל את הפיצויים בדין ולא בחסד."

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום