משפחתו של היהודי שמואשם שהסגיר את אנה פרנק

משפחתו של איש העסקים היהודי שלטענת חוקרים הסגיר לנאצים את מיקום המסתור של משפחת פרנק באמסטרדם במלחמת העולם השנייה, טוענת כי הדבר אינו נכון

יענקי פרבר | חדשות בעולם 23.1.2022 | 15:22

בית אנה פרנק באמסטרדם צילום: נתי שוחט, פלאש 90

נכדתו של ארנולד פון דן ברח, איש עסקים יהודי שמואשם כי הסגיר את משפחת פרנק לנאצים במלחע"מ ה-2 נסערת מכך שהמוניטין שלו נהרס וטוענת כי העובדות אינן נכונות.

לפי התחקיר, שהובא בתוכנית התחקירים "60 דקות" ברשת CBS, איש עסקים יהודים בשם ארנולד פון דן ברח שימש כ"מודיע" עבור המשטר הנאצי והוא היה זה שסיפק את המידע שהוביל את הנאצים למשפחת פרנק.

החוקרים הסתמכו במידה רבה על ואן דן ברח שהיה חבר במועצה היהודית של אמסטרדם, שהוקמה על ידי הנאצים כדי לפקח על האוכלוסייה היהודית, ובסופו של דבר נשלחה להשמדה. אבל נכדתו מאמינה שלמרות שהיא מתביישת בטענות, היא אומרת שיש חוסר עקביות בראיות, מה שאומר שזה רחוק מלהיות בטוח שהוא בגד במשפחת פרנק. כך מדווח ה'דיילי מייל'.

לכל מועצה הייתה גישה לרשימות מלאות של יהודים מקומיים, והיו האשמות קשות נגד המועצות לאחר המלחמה כאשר רבים האשימו אותם בשיתוף פעולה עם האדונים הנאצים שלהם.

חבר המשפחה פול תילן אמר שהנכדה מודאגת שהטענות משפיעות על "השם הטוב" של משפחתה. היא אמרה כי סבה אשתו ושלוש בנותיהם כבר הסתתרו במקומות נפרדים בבתים בטוחים ב-1944, כאשר משפחתה של אנה פרנק נתפסה על ידי הנאצים ולסבה לא היה מניע לחשוף את מיקומם.

ידיד המשפחה מאמין, כי הוא האמין כי ואן דן ברח, עשוי גם היה לעורר איבה, שהובילה לנקמה אפשרית נגדו, בשל קשריו העסקיים עם סוחר האמנות הגרמני אלואיס מידל שמכר אוצרות אמנות יהודיים גנובים לגרמנים כולל למפקד חיל האוויר הגרמני הרמן גרינג.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום