הלילה: קרקע פונתה בשייח ג'ראח, תושבים התבצרו ונעצרו

אחרי כמה ניסיונות, המשטרה סייעה לעירייה להשלים הלילה את פינוי הקרקע המיועדת לבניית בית ספר בשכונת שייח ג'ראח | תושבים רבים ניסו להתבצר במקום, 18 מהם נעצרו | העירייה: "ניתנו למשפחה אין ספור הזדמנויות למסור את המקרקעין בהסכמה"

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 19.1.2022 | 08:43

הפינוי בשייח ג'ארח צילום: דוברות המשטרה

עיריית ירושלים, בסיוע כוחות גדולים של משטרה, השלימה הלילה את פינוי הקרקע בשכונת שייח ג'ראח במזרח העיר. הקרקע, הממוקמת ברחוב דרך הזיתים משנת 2017 ומעוררת סערה בשכונה במהלך השנים האחרונות. מדובר בקרקע שהופקעה ע"י הרשות המקומית לצורך הקמת בית ספר לחינוך מיוחד לטובת תושבי השכונה ומזרח ירושלים.

שלשום בוצע פינוי של חלק מהקרקע אולם תושבים התבצרו על גג אחד הבתים כשהם מחזיקים בבלוני גז. הלילה נמשכה הפעילות, כשפונו מהמבנה אנשים שהתבצרו ושהו בו בניגוד לחוק. כמו כן, חלקם נעצרו לחקירה בחשד להפרת צו בימ"ש, התבצרות אלימה והפרת הסדר הציבורי. לאחר הוצאת האנשים מהמקום, הושלם הליך פינוי המבנה והקרקע ע"י גורמי העירייה. בסך הכל עצרה המשטרה 18 תושבים.

בעירייה מדגישים כי בניגוד לפרסומים כוזבים ברשתות החברתיות בערבית - במהלך הפעילות ועד כה לא נרשמו אירועים חריגים. "הפעילות בוצעה במטרה לממש את הצו השיפוטי שניתן ע"י בית משפט, באמצעות משטרת ישראל נציגי עיריית ירושלים ובשיתוף גורמי הרווחה, זאת בתום היערכות ואישור תכניות של מפקד מחוז ירושלים", נמסר.

בעירייה מציינים שוב, כי כבר לפני כשנה, הורה בית המשפט המחוזי בירושלים למשפחה לפנות את המקרקעין המיועדים לצרכי ציבור, לטובת הקמת בית ספר לחינוך מיוחד בן 18 כיתות ו-6 גני ילדים, שאמורים לשרת את תושבי שכונת שייח ג'ארח וילדיהם. מאז מתן פסק הדין, ניתנו אין ספור הזדמנויות למשפחה למסור את המקרקעין בהסכמה, אולם הם סירבו לעשות כן, גם לאחר מתן ארכות, פגישות וניסיונות הידברות חוזרים ונשנים מצד עיריית ירושלים. לכן, עיריית ירושלים פעלה כפי שהורה בית המשפט ומימשה את הצווים שהוציא בית המשפט.

מארגון שלום עכשיו בתגובה: "הפינוי האלים באישון לילה של משפחת סלאחייה מביתה בשייח ג'ראח הוא אות קלון על ממשלת השינוי ועל עיריית ירושלים. זהו פינוי מזיק ומיותר שניתן היה להימנע ממנו. מצער שעיריית ירושלים והעומד בראשה הפכו לזרוע הביצוע של הגירוש והנישול של פלסטינים מבתיהם ושדווקא במשמרת של השר ברלב המשטרה לוקחת חלק בעוול נורא של השלכת משפחה מביתה לרחוב."

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום