רשימת 10 הערים המסוכנות והאזעקה שתתריע על רעידת אדמה

לאור שתי רעידות האדמה הסמוכות יחסית שאירעו בהפרש של שעות בישראל, גובשה רשימה של עשר ערים, להן הסיכון הגבוה ביותר להיפגע ברעידת אדמה | כמו כן, בקרוב תחל לפעול מערכת שתתריע מפני רעידות אדמה | החיישנים יאתרו את הרעידה לפני שיגיע הגל הקשה יותר

חיים שמואלי | חדשות בארץ 23.1.2022 | 22:29

תרגיל חירום המדמה רעידת אדמה צילום: יניב נדב, פלאש 90

עשרת הערים, להן הסיכון הגבוה ביותר להיפגע ברעידת אדמה, הן - קריית שמונה, צפת, טבריה, חצור, מגדל העמק, עפולה, קצרין, ראש פינה, בית שאן ואילת. כך עולה מדו"ח ממשלתי שנכתב לאחר דיון שהתקיים בשבוע שעבר במשרד הבינוי והשיכון.

מיפוי הערים שבסיכון גבוה להיפגע ברעידת אדמה, במסגרת דיון במשרד הבינוי והשיכון, כבר נערך בטרם רעידות האדמה שאירעו בצפון הארץ בהפרש של 12 שעות, ושהכניסו מדינה שלמה לבהלה.

על פי הדו"ח הממשלתי, בתרחיש בו תהיה רעידת אדמה חזקה בישראל - יש כ-80 אלף מבנים שמוגדרים בסיכון גבוה ונבנו לפני שנת 1985. במצב כזה, 35% מהם יינזקו קשה; נזק כבד ייגרם ל-28,600.

עוד עולה מהדו"ח, כי באותן ערים שמוגדרות בסיכון הגבוה ביותר בעת רעידת אדמה - יש 1,871 מבנים בסיכון גבוה וכ-1,020 מבנים יינזקו קשה בעת רעידת אדמה; 54% מהמבנים.

כמו כן, דרושה השקעה של 2 מיליארד ש"ח לחיזוק המבנים בערים בסיכון גבוה, אך על פי הדו"ח שתוכנו פורסם ב'חדשות 12' - כתוצאה ממערכות הבחירות המתמשכות בשנתיים האחרונות, אושרו רק 70 מיליון ש"ח מתוך 2 מיליארד ש"ח.

עם זאת, בקרוב תחל לפעול מערכת שתתריע מפני רעידות אדמה, כאשר לפי התוכנית - בעוד מספר שבועות צפויים להשלים את הפריסה ברחבי הארץ.

המערכת צפויה לספק מענה לבהלה של הציבור מפני רעידת אדמה פתאומית ללא התרעה; בכל פעם שיגיע גל של רעידת אדמה, החיישנים יאתרו אותו לפני שיגיע הגל הקשה יותר. ההתרעה צפויה להישמע בין שניות לעשרות שניות, בהתאם למרחק ממרכז הרעש. לדוגמה, במקרה של רעידה בצפון ים המלח - תוך 3 שניות תהיה אזעקה בירושלים ויהיו 3 שניות להגיב, בתל אביב 18 שניות ובחיפה 30 שניות.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום