פרסום ראשון: נוסח ההחלטה שהתקבל בכינוס אלף הרבנים

כינוס החירום בבנייני האומה עם מעל אלף רבנים מהציבור החרדי והדתי. בעצרת הוחלט כי "רבני ודייני ישראל לא יכירו בגיורים שיעשו שלא באישור הרבנים הראשיים לישראל" • הנוסח המלא של החלטת העצרת

יוסי שטארק | חרדים 1.2.2022 | 20:23

כינוס החירום צילום: שלומי כהן

עם סיום כינוס החירום הערב (שלישי) בבנייני האומה, יוחלט, על דעת מעל אלף הרבנים שהשתתפו באירוע, כי "רבני ודייני ישראל לא יכירו בגיורים שיעשו שלא באישור הרבנים הראשיים לישראל".

נוסח החלטה הגיע לידי 'בחדרי חרדים' לקראת סיום כינוס החירום, בהשתתפות הרבנים מהציבור החרדי והדתי בישראל שהתאחדו לכנס מחאה נגד קידום רפורמות הכשרות והגיור והחלשת הרבנות הראשית לישראל ובתי הדין הרבניים.

"‏זאת התורה לא תהא מוחלפת", נכתב בהחלטת העצרת, "‏רבני ודייני ישראל שומרי ומוסרי היהדות התכנסו לכנס חרום להביע את דאגתם ממצב הרוחני בארץ ישראל".

‏"משתתפי הכנסייה הגדולה של רבני ודייני ישראל החליטו כדלהלן:

‏- לבם הרחב של רבני ישראל מלא אהבת ישראל והם חרדים לקיומו של עם ישראל ‏בארצו.

‏- על רבני ישראל מוטלת החובה לשמור על גחלת התורה והקדושה שלא תכבה, ‏לבנות את מעוז חוקת התורה ומעמדה בארץ ישראל.

‏- תורת ישראל נצחית היא 'וזאת התורה לא תהא מוחלפת'. ההיסטוריה מעידה שמי שרצה לשנות סדרי התורה נעקר ממסורת הדורות והתנתק מעם ישראל.

- ‏לכל אלו המנסים להכניס לבית ישראל חידושים שאינם על פי ההלכה ולא על פי המסורה, ואשר גורמים לפירוק וקרע בישראל. אנו קוראים 'אל תגעו במשיחי'.

- ‏רבני ודייני ישראל לא יכירו בגיורים שיעשו שלא באישור הרבנים הראשיים לישראל.

בתפילה להפורש סוכת שלום שיפרוש שלומו עלינו וירומם דגל התורה על כל ענפי החיים. נתפלל כי כשם שליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר, כן תהיה לנו, בחדש המתחדש עלינו לטובה ולברכה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום