הלחץ הציבורי: משרד התקשורת דחה התערבות בחסימות הקומה הכשרה 

המהלך שהובילו מרנן ורבנן גדולי ישראל של החתמת רבבות הציבור החרדי על ה'ביטול המותנה', הביא לדחייה זמנית של התערבות משרד התקשורת בחסימות קווי התוכן בקומה כשרה. במקביל: במעונם של גדולי ישראל מביעים חשש מכוונתו של שר התקשורת להיכנע ליוזמת הרפורמים, לבטל את הקומה הכשרה כולה

משה ויסברג | חרדים 1.2.2022 | 21:40

אילוסטרציה צילום: שוקי לרר
הלחץ הציבורי עשה את שלו: כוונת משרד התקשורת להתערב בקומה הכשרה ולבטל את חסימת התכנים שאינם ראויים לקומה הכשרה נדחתה. בינתיים הנחה משרד התקשורת, כי מהחודש הקרוב יונפק הסבר על חסימת מספרים חדשים. 
 
בתוך כך, בבתי גדולי ישראל מביעים חשש רב מפני הדיון הקרב על ביטול הקומה הכשרה כולה.
 
בדיון שהתקיים אמש לגבי ביטול חסימת קווי התוכן לקומה הכשרה, הורו במשרד התקשורת על דחיית יישום ההחלטה בנידון עד לתאריך י"ג בניסן תשפ"ב, כשעד אז יונפקו הסברים לגבי חסימת קווי התוכן, כשגם החלטה זו תיכנס לתוקפה בעוד כשלושה שבועות.
 
גורמים המעורים בדיונים שהתקיימו במשרד התקשורת אמרו ל'בחדרי חרדים', כי הלחץ הציבורי העצום עשה את שלו, וזאת לאחר שרבבות מהציבור החרדי יישמו את הוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל מכל העדות והחוגים, וחתמו על טפסי ה'ביטול המותנה' של הקווים הכשרים, כמחאה על התערבותו הבוטה של שר התקשורת בקומה הכשרה, אותה ייסדו גדולי ישראל שליט"א וזצ"ל.
 
בשבועות האחרונים הבאנו ב'בחדרי חרדים' את מכתבם התקיף של גדולי ישראל מכל העדות והחוגים, ובראשם מרן שר התורה, נגד התערבות כל שהיא בקומה הכשרה, ונגד האיום בביטולה המוחלט. מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי כתב במכתבו כי "יש סכנה שרוצים הרשעים לעשות שינויים במכשירים הכשרים ומי יודע איזה צרות יגיעו מזה ח"ו. לכן צריך להילחם בכל הכח ולהשתדל לבטל הגזירה הרעה הזאת".
 
במכתב מועצת חכמי התורה כתבו מרנן ורבנן, כי "ברור הדבר כי כל שינוי בפלאפון הכשר בכל צורה ואופן אסור על פי דין תורה!" במכתב מועצת גדולי התורה נכתב כי "הנה ידוע בארץ ישראל התאחדות הציבור החרדי בטל' סלולרי לדיבור בלבד עם סים כשר ובקומת מספרים מיוחדת, ואנו פונים בזה לכל מי שביכולתו לפעול ולהשפיע בארץ ובחו"ל, שלא יכפו דברים על ציבור בניגוד לרצונו לפגוע ברכושו אורח חייו ושמירת ילדיו מכל פגע".
 
בתוך כך, ולמרות שההחלטה לבטל את חסימת התכנים נדחתה כאמור, בבתיהם של מרנן ורבנן גדולי ישראל מביעים היום חשש כבד מהאפשרות ששר התקשורת ייכנע לדרישת הרפורמים בעתירתם לבגץ – לבטל את יסוד הקומה הכשרה כולה.
 
מדובר על כוונת שר התקשורת לקיים בקרוב דיון בעקבות לחץ הרפורמים וארגוני השחץ השונים, לאפשר ניוד של המספרים הכשרים לסמארטפונים ולמסלולים שאינם מוגנים, ובכך לבטל בעצם את הקומה הכשרה שנוסדה לפני 17 שנה ע"י מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א וזצוק"ל. 
 
לאור החשש האמור, ניתן בימים האחרונים אור ירוק לקיומה של עצרת רבבות בהשתתפותם של גדולי וכמי התורה והחסידות מכל העדות והחוגים, כפי שפורסם לראשונה אמש ב'בחדרי חרדים'. בימים הקרובים צפויים להתפרסם בבטאונים הרשמיים קריאתם של גדולי ישראל על המשך המאבק נגד התערבות המקוממת של שר התקשורת יועז הנדל, וקריאה לציבור להשתתף בעצרת ההמונים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום