"אפליה חמורה": בעלזא במתקפה נגד החינוך העצמאי

בבטאון חסידות בעלזא יוצאים במתקפה נגד החינוך העצמאי על כך שאינו מכניס את מוסדותיהם תחת חסותו וטוענים לאפליה קשה. "אנו עומדים מול מצב שבו מלמד אחד משתכר ב-6 אלף שקל בחודש ועמיתו המלמד בת"ת דומה משתכר ב-12 אלף שקל לחודש"

ארי קלמן | חרדים 2.2.2022 | 16:09

מסיבת חומש בת"ת בעלזא בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

ביטאון חסידות בעזלא 'המחנה' יוצא במהדורת השבת הקרובה במתקפת שיא כנגד החינוך העצמאי, על כך שלא משלב את מוסדות החסידות תחת חסותם. ברקע המתקפה, הסערה בשבוע שעבר סביב הדיווח כי יאפשרו הקמת מוסדות ממלכתי חסידי בתמורה לתקציבים וזאת כדי לא לפגוע בקיום המוסדות.

במאמר מרכזי בביטאון תוקפים בבעלזא את החינוך העצמאי כך שלטענתם "מזה עשרות שנים שרבבות הורים ומלמדים בתלמודי התורה של קהילות חרדיות חשובות רבות ברחבי הארץ מופלים לרעה באופן בוטה בעטיה של ביורוקרטיה ממסדית ואינטרסים שאינם עניינים".

במאמר מציגים את ההבדלים הדרמטיים בתקציבים בין מוסדות החינוך העצמאי לאלה שנותרו מאחור: "כך אנו עומדים מול מצב שבו מלמד אחד משתכר ב-6 אלף שקל בחודש ועמיתו המלמד בת"ת דומה משתכר ב-12 אלף שקל לחודש. מדובר באפליה חמורה בלתי נתפסת בין דם לדם, בין מלמד חסידי אחד למלמד חסידי אחר, בין הורה להורה", נכתב

לטענת ראשי חסידות בעזלא, לאורך השנים נעשו ניסיונות להידברות, מאמצי שתדלנות, והתנהל שיח מתמיד עם כל הגורמים הרלוונטיים, אך אלו נפלו פעם אחר פעם על אוזניים ערלות תוך סירוב עיקש לשלב את כלל תלמודי התורה של הקהילות הקדושות תחת מטרייה תקציבית שוויונית

"גדולי ישראל בעבר ובהווה הורו לבחור והתירו להיכנס לכנסת ולממשלה, לא כדי להשתייך למחנה הליכוד הימני ולא למחנה השמאלי, אלא כדי להגדיל תורה ולהאדירה", מציינים במאמר את חשיבות הדאגה לתקציבי המוסדות, תוך שהם אינם בוחלים במילים ובטענות כנגד החינוך העצמאי: "העובדה האבסורדית שבה המציאות המתוארת מנוצלת על ידי גורמים בשם ביורוקרטיה ממסדית ותוך אפליה בוטה היא בלתי מתקבלת על הדעת".

את המהלך להשגת תקצוב בדרכים עקיפות ממשרד החינוך מסבירים בחסידות: "לאחר טריקת הדלת הסופית בפני רבבות תלמידי תתי"ם חסידיים ואחרים ברשת החינוך העצמאי, מנסים אנשי החינוך למצוא מתווה תקצוב תורני, לאפשר לתתי"ם תקצוב המגיע להם, במודל זהה לחינוך העצמאי ולבני יוסף. מדובר באותו תוכן לימודי עצמאי, גם בלימודי חול ובאותו פיקוח של משרד החינוך הקיים ברשתות של בני יוסף ו"החינוך העצמאי".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום