בד"ה: החסיד מהמושב הוותיק הלך לעולמו

בגיל 72 הלך לעולמו הרה"ח רבי יוסף גוטמן ז"ל, מחשובי התושבים במושב קוממיות ומחסידי סלאנים שהיה דמות ייחודית של חסיד אמיתי עובד ה' שהיה דבוק ברבו הרבי מסלאנים. הלוויתו התקיימה היום בירושלים 

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 27.2.2022 | 20:22

אילוסטרציה | צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר הבוקר (ראשון) הרה"ח רבי יוסף גוטמן ז"ל, מחשובי התושבים במושב החרדי קוממיות ומחשובי חסידי סלאנים שהיה דמות ייחודית של חסיד אמיתי, עובד ה' ויהודי שמח ומשמח אנשים. בן 72 בפטירתו. 

המנוח ז"ל נולד לאביו הרה"ח רבי יעקב גוטמן ז"ל, מזקני מושב קוממיות ומחשובי חסידי גור, אביו הרה"ח רבי יעקב גוטמן התגורר בקרית אתא והתקבל כעובד מן המניין בחברת החשמל בחיפה. בכפר אתא זכה להכיר את המרא דאתרא הגאון רבי בנימין מנדלזון זצ"ל, ובו דבק עד לאחרית ימיו. כחלק מדבקותו ברבו נטש את עבודתו בחברת החשמל ועקר את דירתו למושב קוממיות - אליו עבר הגר"ב מנדלזון זצ"ל לשמש בה כרב.

ר' יוסף היה דבוק ברבני היישוב קוממיות, דאג לכל מחסורם - וכמים הפנים זכה מהם לכבוד והערצה ותמיד שוחחו בשבחו.

היה חסיד של האדמו"ר מסלאנים, לא חיסר ולא וויתר על אף מאורע ומעמד בחסידות. היה נותן מהונו סכומי כסף לטובות המוסדות, והיה עושה זאת בהסתר ובהצנע לכת.

בחייו שיכל את רעייתו מרת ביילה שרה גוטמן ע"ה, ששימשה כמורה בבית הספר המקומי, לאחר מחלה קשה, רוחו של רבי יוסף לא נשברה והמשיך בשגרת חייו כלא היה ואף עודד את כל המשפחה והסובבים להיות בשמחה ולקבל את הדין באהבה כל הכול מהבורא יתברך.

הוא הותיר אחריו שבעה בנים, כולם יראים ושלמים, וביניהם הסופר החרדי הנודע הרב משה גוטמן מקרית גת. גיסו הוא הרה"צ המשפיע רבי יצחק משה ארלנגר.

מסע הלוויה יצא הבוקר מבית הלוויות שמגר בירושלים, דרך בית המדרש סלאנים ברחוב דורש טוב, להר המנוחות הר תמיר, שם נטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום