אז לא היה כלום? המגיש והכתב 'הספידו' את תיק 4,000

כתב המשפט ברוך קרא התראיין הבוקר על דחיית בקשת התביעה לתקן את כתב האישום במשפט נתניהו ואמר כי "תיק 4000 היה קשה מלכתחילה והיום יש עוד מכה לא פשוטה לפרקליטות" | ינון מגל פתח את התכנית בדברי 'הספד' לתיק לאחר החלטת השופטים

חזקי ניימן | תקשורת 31.5.2022 | 17:55

משפט נתניהו | צילום: אורן בן חקון/פול

תיק 4000 בסכנה? באופן מפתיע למדי, היום (שלישי) פורסם כי כי בית המשפט החליט לדחות את בקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום בתיק 4000, זאת בדבר שינוי מועד פגישת ההנחיה שהתקיימה, לכאורה, בין ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לעד המדינה שלמה פילבר.

"יהיה זכרו של תיק 4000 ברוך. אם אתם לא מעודכנים בחדשות, בית המשפט דחה את הבקשה לתקן את תיק 4000, מה שאומר שסעיף השוחד לא קיים. קרס, אין, נגמר, כל השוחד והחרמות כלאם פאדי", טען מגל בפתח דבריו. "שום דבר לא הוכח. בבית משפט מוכח רק מה ששופטים קובעים בסוף והשופטים רחוקים מאוד מהסוף. יש לנו 3 תיקים ו־3 סעיפי אישום, סעיף השוחד בתיק 4000 קיבל מכה, אך היא תהיה סופית רק בפסק הדין. אני מציע להמתין. בכלל לא צריך את פגישת ההנחיה בהרשעה בתיק שוחד. כל החלטה של בית המשפט אקבל, אכבד וארכין את ראשי. ככה צריך, עוד לא קיבלתי את ההתחייבות הזו מעמיתי המלומד. שופטים זה שופטים", השיב כספית.

כתב המשפט של 'חדשות 13' ברוך קרא הביא פרטים נוספים על המתרחש: "לפרקליטות לא קל היום, הייתה לה החלטה לא טובה בלשון המעטה. זה לא קל, תיק השוחד בתיק 4000 היה קשה מלכתחילה והיום יש עוד מכה לא פשוטה לפרקליטות. אם ההגנה נפגעה, היא נפגעה, לכן יש לי ספק אם יכול למקם את פגישת ההנחיה בתאריך אחר לנוכח מה שביהמ"ש קבע היום. אני חושב שיש בעיה אמיתית לפרקליטות והשוחד חטף מכה קשה שלא לומר אנושה, אך זה עדיין לא מעיד על נושא ההרשעה בסעיף של הפרת אמונים".

"אני לא מתווכח עם העובדה שלפרקליטות יש עכשיו בעיה בתיק 4000, אבל אין להשוות בין הבעיה על גבול האנושה של הפרקליטות בשוחד, לבין האישום בהפרת אמונים שהוא הרבה יותר רחב ומורכב", הבהיר. "אם נתניהו לא מדבר עם אנשים על ענייני בזק ואלוביץ', ברור שאין תיק. אבל התיק כולו מבוסס על זה שהוא דיבר. אם אין פגישת הנחיה זו מכה גם לאישום הפרת האמונים. אני חושב שנתניהו ירצה לנהל את הסיכונים שלו, גם במחיר קלון, זו דעתי. נתניהו הוא לא אולמרט".

עורך הדין ציון אמיר, סנגור פלילי, הגיב גם הוא לדברים אצל אראל סג"ל ב-103FM. "אי אפשר להפריז בחשיבות הדבר, וכל מי שמשתמש במילים כמו משהו דרמטי זה נכון, זו האמת לאמיתה, אני חושב שזה ברור לכולם, גם לתביעה הכללית", תיאר. "זה לב לבו של העניין, אי אפשר לקחת את זה לשום מקום אחר. כל מי שמסה לבנות קונסטרוקציות משפטיות זה מופרך לחלוטין - זו אבן גדולה שנפלה בחומה".

עוד הוסיף, כי: "פגישת הנחיה שמדברת על סיבה ומסובב, זו התזה של כתב האישום. התחלנו בכך שהייתה פגישה המבססת את היחסים המושחתים בין נתניהו לאלוביץ'. אם כן, צריכה לבוא פגישה כדי להשחית את מידותיו של אלוביץ', ואם לא הייתה פגישה כזו כל מה שהיה אחר כך לא רלוונטי. אי אפשר לבנות את הבניין על יסודות לא קיימים, את זה הבינה התובעת".

"השופטים ירדו לזירה, הורידו כפפות, ואולי בפעם הראשונה באופן המובהק ביותר זה קרה שם שבוע שעבר, שעשו חקירה צולבת לתביעה על תיקון כתב האישום", אמר עו"ד אמיר בסיום דבריו. "אני אפילו מציע לתביעה לא להתרשם משולי ההחלטה. אני רואה פה תקלה שקשה מאוד יהיה לצאת ממנה. הפרקליטות צריכה נס, ואני לא מאמין בניסים בנסיבות הללו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום