הפרשן הבכיר: איחוד בלי הנדל - כניעה לחרדים

הפרשן הפוליטי רביב דרוקר טוען כי מהלך שיוביל לאיחוד בין תקווה חדשה לכחול לבן ללא יועז הנדל, יהיה כניעה לחרדים שהחרימו את שר התקשורת לאחר קדנציה אנטי-חרדית

מאיר גלבוע | תקשורת 10.7.2022 | 17:10

רביב דרוקר | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הפרסום אודות המגעים בין גדעון סער לבני גנץ על איחוד תקווה חדשה וכחול לבן עורר שיח נרחב על האפקט הפוליטי של מהלך כזה, אך מעל הכול בלטה העובדה כי מי שממודר מהאיחוד הוא שר התקשורת יועז הנדל, איש "תקווה חדשה", שבו רואים החרדים סדין אדון לשותפות קואליציונית. 

הנדל, שבמהלך הקדנציה שלו במשרד התקשורת קידם מהלכים אנטי-דתיים ובראשם ביטול הקומה הכשרה, צעד שהוביל לסערה גדולה בציבור החרדי, נחשב כעת בקרב הח"כים החרדים למוקצה מחמת מיאוס. יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני אף מנה את הנדל יחד עם ליברמן וכהנא, כשלוש דמויות פוליטיות מוחרמות ע"י החרדים.

הפרשן הבכיר של "ערוץ 13" רביב דרוקר התייחס למידורו של הנדל מאיחוד המפלגות ואמר כי מדובר בכניעה לחרדים: "אם סער וגנץ יתאחדו כשהם דוחקים את הנדל החוצה, זה יטיל צל כבד על האיחוד הזה", צייץ דרוקר בטוויטר.

לדבריו, "אין דרך לפרש את זה אלא ככניעה לחרדים על רקע מאבקו הסופר מוצדק של הנדל ב"קומה הכשרה", ההסדר הרקוב של הממסד החרדי בנוגע לטלפונים הסלולריים. להיכנע לחרדים בשלב הזה, לפני ממשלה, בשלב גיבוש רשימה - נורא".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום