המגיש קרא לאחדות ושפך על עצמו גביע לֶבֶּן

בקול חנוק מדמעות ריתק אמש איש התקשורת הוותיק אראל סגל בדברי כיבושין בקוראו לאחדות השורות במחנה הימין שבעצמו התפצל בין 'ביביסטים' לשאינם. בסיום המונולוג שפך על עצמו גביע לֶבֶּן • רוב הציבור הזדהה והצטרף לקריאה

קובי עוזיאלי | תקשורת 20.7.2022 | 07:29

אראל סגל והלבן | צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

מידי ערב מקדיש איש התקשורת הוותיק אראל סגל את תכניתו ב'ערוץ 14' במונולוג אישי על נושא מסוים שבוער בו באותו היום, לרוב ייגע בנושא שעל סדר היום שנמצא בראש הכותרות לטוב ולרע, אמש הוא הדהים את צופיו ואת חבריו לברנז'ה העיתונאית, כאשר בסיום המונולוג שארך כחמש דקות שפך על עצמו גביע לֶבֶּן.

סגל פתח בדברים יוצאי דופן שהוקדשו לפילוג במחנה הימין, בין ה'ביביסטים' להלן תומכיו של בנימין נתניהו לבין אלה במגזר הדתי לאומי שסולדים מהם כדוגמת עיתונאי 'מעריב' קלמן ליבסקינד, חובש הכיפה הסרוגה שהקדיש להם טור שלם שבו תקף את הכת ואת התופעה במילים קשות וחריפות שקוממו נגדו תגובות שליליות רבות. 

אראל סגל שהגיש בעבר עם קלמן ליבסקינד לא ראה בעין יפה בלשון המעטה את הקטנת מצביעי 'הליכוד' וככל הנראה בחר באקט המחאתי שנבע מדום לבו המיצר והדואב. במונולוג אמש שלווה לקראת סיומו בדמעות שחנקו את גרונו כינה סגל את עצמו 'ביביסט' כתומך נלהב של בנימין נתניהו ללא התנצלות וקרא לאותם אלה במחנה שמזדהים כיום יותר עם האליטה של יש עתיד מאשר עם מצביעי הליכוד, להפסיק להתפלג ולהתאחד סביב המטרה הנעלה האחת - מדינת ישראל וממשלת ימין.

בסיום המונולוג כאמור שפך על עצמו גביע לֶבֶּן ואמר: "טוב לשפוך לבן בעד ארצנו".

התגובות מצד חבריו לברנז'ה מהימין היו ברובן מחמיאות, מחבקות ומזדהות. חברו ל'ערוץ 14' שמעון ריקלין הגיב וכתב: "אראל סגל במונולוג מאלף. הושיט יד אחים. אני מצטרף אליו בקריאה שלו מהלב. ומקווה ששומעיו מכל רחבי המחנה. גם אלו ששגו. יושיטו יד בחזרה ביחד לקראת הניצחון החשוב בבחירות הקרובות. אתם באים?".

כתב 'חדשות 12' יאיר שרקי הגיב וכתב: "אראל גם בלי שנסכים על הכל, על הדברים שאמרת והדמעות מהלב שהן הרבה יותר מלבן על הפרצוף - ❤️. אנשים אחים אנחנו".

הכתב הוותיק במגזר הדתי שלמה פיוטרקובסקי התייחס בארוכה למונולוג של סגל וכתב: "הדברים של אראל מרגשים. ניכרים דברי אמת, לחלוטין. הלוואי שהם גם יפעלו משהו להרגעת הרוחות והנמכת הטונים ועדיין, יש פה נקודה שבעיני ראויה לחידוד: רוב הציונות הדתית שאני מכיר, ואני מכיר, לא נמצאת באף אחד משני האגפים שאראל מתאר. היא התנגדה בכל ליבה לממשלה היוצאת וייחלה לנפילתה".

"אבל מצד שני", כותב פיוטרקובסקי, "היא לא ראתה בנתניהו מתת אל, ולא היתה מוכנה לעשות לימניות שלה רדוקציה לתמיכה בנתניהו. העובדה שהיא התנגדה בכל לב ונפש למהלך של בנט ושקד, לא הפכה אותה למעריצת נתניהו וכן, גם ב-2022 מותר להיות ימני ולא להעריץ את נתניהו, וגם על זה צריך להסכים. למרות שהוא מנהיג המחנה".

גל בייסברג, לשעבר יועצו של נפתלי בנט חתם על כל מילה וכתב: "איזה גבר! איזה איש! כמה נכון. כבר כמה ימים שאני חושש לייצג את העמדה הזאת מתוך התקפות שנאה מלחיצות מבית. עלינו לזכור! אנו יהודים, אחים. עלינו לאהוב, את הארץ ואת האדם. כל דבר אחר מקדש רעיונות מסוכנים ומרחיק אותנו מהאידיאל שלנו כעם. אראל תודה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום