ריקלין תקף את ה"עצלנים מעיירות הפיתוח" ועורר סערה ברשת

"תגידו, ביבי צריך להתחנן בפניכם להצביע ליכוד?". איש התקשורת שמעון ריקלין תקף אמש את ה'עצלנים מעיירות הפיתוח' כדבריו, וטען כי הם חייבים לצאת להצביע ליכוד | ברשת, בעיקר אנשי שמאל, תקפו את ריקלין וטענו כי דבריו גזעניים מתנשאים ואינם ראויים

חזקי ניימן | תקשורת 16.10.2022 | 12:33

שמעון ריקלין/בנימין נתניהו | צילום: משה שי/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

עיתונאי ופרשן ערוץ 14, שמעון ריקלין, מעורר סערה ברשת לאחר התבטאויות שנויות במחלוקת שנאמרו על ידו בערוץ 14, במהלכן תקף את מצביעי הליכוד בפריפריה וכינה אותם 'עצלנים'. היה מי שכינה את זה ברשת "נאום הצ׳חצ׳חים 2022".

במהלך דיון אמש (מוצ"ש) באולפן, אמר ריקלין: "זה נשמע לכם הגיוני שנתניהו והליכוד צריכים להתחנן על מנת שהאנשים, 'העצלנים מעיירות הפיתוח' תמיד מצביעים בכמעט 10% פחות מתל אביב?". ריקלין המשיך, "מדינת ישראל נאבקת על קיומה כמדינה יהודית, ריבונית ועצמאית, כמה צריך להתחנן בפניכם, מצביעי הליכוד? תלכו להצביע".

בתגובה לדבריו של ריקלין, עורך חדשות החוץ של 'ערוץ 13', נדב אייל, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ריקלין צועק על "העצלנים בעיירות הפיתוח", צועק עליהם, למה הליכוד צריך להתחנן שיבואו להצביע. חוזר ואומר "העצלנים". משאיר לכם לשפוט מה היה קורה במצב בו מדובר היה בפובליציסט שמאלני; פרשות גרבוז/תיקי דיין היו מתגמדות".

גם העיתונאי ברק רביד מ'וואלה' כתב "שימו לב איך המגישה חודלת את ריקלין. כנראה מישהו בקונטרול הבין שאפילו בסטנדרטים של ערוץ 14 זו תעמולה מוגזמת".

מתן צורי, כתב 'ידיעות אחרונות' כתב: ""העצלנים בעיירות הפיתוח". ריקלין, אתה מוזמן לבוא לבקר בעיירות הפיתוח, אולי בפעם הראשונה בחיים שלך, ולראות. ב-6 בבוקר כולם כבר על הרגליים עובדים או בדרך לעבודה. בעוד כשאתה מתעורר ב 10 בבוקר בזולה שלך, כדי להגיע בזמן לאולפן לעוד יום של קשקושים והכפשות".

העיתונאי אוריה אלקיים תקף גם הוא את עיתונאי הימין: "בעיירת הפיתוח שממנה אני בא מרגישים את הליכוד רק בתקופת הבחירות. הרפואה שם ובעיירות פיתוח אחרות כל כך גרועה שאנשים מתים מהתקף לב כי אין מי שיטפל בהם. המלחמה האמיתית של האנשים הללו היא קודם כל על קיומם. לא עצלנים, מר ריקלין, פשוט לא פראיירים. אנשים שבוחרים שלא להצביע בכלל, פשוט לא חושבים שתבוא להם ישועה מבשר ודם. במחשבה שנייה, הם הרבה יותר מיואשים מאשר "לא פראיירים""

ריקלין, הגיב לבערה בציוץ בטוויטר וכתב: "אנשים בשמאל. שמתחנפים לערבים. ובזים לליכודניקים. פתאום נפגעים בשמם כי קראתי לאנשי ימין שלא יוצאים להצביע בעיירות הפיתוח עצלנים. הם עושים את זה כי הם יודעים שאחוז ההצבעה הנמוך יותר אצל הליכודניקים הוא המפתח שלהם לניצחון השמאל על הימין. צאו להצביע! אל תתעצלו. כי בנפשנו הדבר".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום